Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 23 oktober 2016

Fler ljusglimtar i tillvaron!

"Det är alltid mörkast timmen före gryningen". 
Sägs det... 
I mitt liv har det varit mörkt tillräckligt länge om nån frågar vad jag tycker! Och jag pratar inte om årstiden... 

Men är det...? Kan det verkligen vara...? Ska det där lilla, lilla pricken föreställa ljuset i slutet på tunneln? Betyder det att det blir gryning snart?
Jag vet inte. Det är för tidigt att säga. Men jag försöker hålla hoppet uppe bäst jag kan!

Det gäller att ta till vara livets små ljusglimtar, och det har jag verkligen försökt att göra den gångna veckan!
Titta på de här gosbollarna till exempel! Det är Stark och Bella som ligger och sover tillsammans! ♥ ♥ Man kan ju inte bli annat än alldeles varm i hjärtat när man ser dem!

Ljusglimtarna denna vecka har varit lite fler än förra veckan, och jag har varit ur huset lite mer. 
Så här har min vecka sett ut: 
I måndags var det ju språk- och stickcafé här i Nyhyttan. 
I tisdags hade jag några kompisar här igen.
I onsdags var jag på ett alldeles nystartat stick- och språkcafé inne i stan, som en Diakonissa från kyrkan startat. Jag känner henne lite grann, och hon bad mig så vackert att jag skulle komma, för annars hade hon varit enda svensk där. Ja men så klart man ställer upp! :o) 
I torsdags satt jag bara inne och ugglade och i fredags lika så, men igår lördag... ja då jäklar! Då var jag på "Trumresa" här i Nyhyttan - på samma ställe som språkcaféet brukar vara. Fast Björn - han som ledde det - ville hellre kalla det för "Drömresa". Han förklarade att det bara är Shamaner/Nåjder som gör trumresor egentligen, och eftersom han inte är shaman tycker han att det känns bättre att kalla det drömresa. 

Vad gör man då på en sån däringa Drömresa? Jo, man mediterar - eller gör en "inre resa" - till rytmen av en "Shamantrumma". Det är superhärligt! Speciellt när nån som är så duktig som Björn trummar! Vi gjorde två Drömresor, och sen fick de som ville prova att trumma på nån av Björns alla trummor göra det, och det ville jag förstås! Och jag blev jättesugen på att köpa mig en egen Shamantrumma! Vi får se om jag gör det i framtiden... 

Idag har jag inte gjort just nånting - än..! Men senare ikväll ska jag förbereda en tårta som jag ska ta med mig till Språk- och stickcaféet imorgon.
En liten kille som brukar följa med sin mamma dit fyller år snart, och vi ska passa på att fira honom imorgon. Sen ska han nämligen börja på dagis och kommer inte att komma med längre. 

Jag hade i min enfald sett för mitt inre hur jag skulle baka egna tårtbottnar och koka hemgjord vaniljkräm, men som ni kan se av bilden så har energin inte räckt så långt...! (Nån som är förvånad? Inte jag! Jag är mer förvånad att jag ens för en sekund kunde tro att jag skulle orka nåt sånt..!)
Så lite senare ikväll ska jag "montera ihop" tårtan så den får stå och "goa till sig" under natten, och sen fixar jag grädden och dekorationerna imorgon innan jag åker hemifrån! 

Men nu ska jag kolla lite på TV innan det är dags för tårtmontering! 
En bra vecka önskar jag alla min a bloggläsare!

Anneli.

Inga kommentarer: