Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 14 augusti 2012

En snabb uppdatering

Hemma igen efter en helt fantastisk kväll med deltagarna på min Andliga och Mediala Utvecklingscirkel. Idag kom det två nya deltagare vilket gjorde det ännu roligare! :D

Ikväll ska jag försöka komma i säng så fort jag kan, för imorgon kommer jag att ha fullt upp!! Martin fyller nämligen 18 år och alla syskonen kommer att vara samlade här för att fira! Jiiippiiiii!! :D

Men nu tänkte jag egentligen bara uppdatera er på hur det går med mitt krig mot flugorna.... Det går både bra och dåligt!
I köket går det inte så bra...! Min flugfälla funkar inte nåt vidare! Det kan kanske bero på att komposthinken enligt flugorna luktar godare än gojset i burken, eller så stämmer Ylvalis teori om att jag hade för mycket diskmedel i som döljer den söta lukten som ska locka dit de små flygfäna...
I badrummet däremot är det numera flugfritt! :D Där har jag haft en helt annan strategi: jag började med att jaga flugorna med dammsugaren, sen tog jag ut soppåsen (det var mest där och vid fönstret som flugorna höll till) och i den nya soppåsen droppade jag några droppar med Nejlikeolja (aromaolja) som för flugor har en helt motbjudande doft! Sen har jag varje morgon droppat i en ny droppe nejlikeolja uppepå skräpet för säkerhets skull och det har funkat fantastiskt bra! :D
Och med detta avslutar jag detta blogginlägg!!

Anneli.

Inga kommentarer: