Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 2 mars 2014

Super-frulle

Eller kanske snarare Super-brunch/frunch - beroende på vilket språk man använder! Jag äter ju inte mitt första mål mat förrän efter kl 12.00. (Brunch = breakfast and lunch, frunch = frukost och lunch, eller rättare sagt så menas det när man slår ihop dessa måltider till en måltid. Men det visste ni säkert redan - annars gör ni det nu!) :P

Alltså.. Det är en sak som jag tycker är helt galen och tokig men som även jag tyvärr lever med/i till allt för stor del... Jag tänker då närmast på att vi människor tar bättre hand om våra bilar och andra ägodelar än vi tar han om oss själva...! Det är tragiskt! Vi kan serva vår bil för flera tusentals kronor, men vi unnar oss oftast inte t ex en massage! Vi väljer ut bästa oljan till motorn på vår bil, men köper själva mat som inte är värd sitt namn...! I bästa fall kostar vi på oss en skön utlandssemester, men har inte "råd" att köpa ekologisk mat...! Hur i hela friden prioriterar vi egentligen??
G-A-L-E-T!!!
Hur kan man tro att våra kroppar ska fungera optimalt när vi inte ger dem all den näring de behöver, utan snarare tvärt om tuggar i oss det ena värre än det andra!?! Och så blir vi förvånade när vi blir sjuka stup i kvarten..!! HALLÅ!! What's wrong with this picture??

I min familj har vi prioriterat bort utlandssemestrar (och massa annat) till förmån för ekologisk mat så långt det går. Vi är inga höginkomsttagare - snarare tvärt om - men med omprioriteringar går det att äta ganska vettigt och fortfarande ha tak över huvudet och kläder på kroppen!

Tycker ni att Ekologisk mat är dyr?? Räkna på vad det kostar att vara sjuk då! Jag lovar att det är väl investerade pengar att försöka leva så hälsosamt man kan!

Nu har ju jag tyvärr inte fattat det här förrän efter att jag redan har gått och "skaffat" mig både övervikt och hjärtfel (och lite till...) men det är aldrig försent att göra förbättringar! Och det går alldeles utmärkt att både äta bra mat OCH leva billigt! Ett bra exempel på det är den underbara bloggen Skippa nudlarna! Väl värt ett besök!!

Jaha.. vad bestod min Super-frulle av då?
Jo: En stor kopp med Golden Milk (med 2½ dl kokosmjölk, 1 rågad tsk gurkmeja med liiite svartpeppar i, 1 ägg, 1 msk linfrö, 1 msk chiafrö, 2 msk hampafrö) och i lilla skålen: 4 små fikon, 2 msk cashewnötter, 1 liten näve torkade mullbär, 1 msk söta aprikoskärnor och ca 6 bittra aprikoskärnor. 100 % ekologiskt och fullproppat med näring och antioxidanter!
Det här mina vänner är en riktig Supermåltid! Tyvärr tar jag mig inte råd att äta så här nyttig alla dagar, men varje dag som jag gör det känns som en seger för min hälsa!

Om en stund tänkte jag utveckla det här på min Gröna blogg, så titta gärna in där lite senare idag och läs mer om ni är intresserade!

Anneli.

Inga kommentarer: