Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 6 juni 2016

Heja Sverige!

Som ni vet så är det Sveriges Nationaldag idag. Firar ni?

Här hos oss är det noll och ingen firning överhuvudtaget, och har aldrig varit på nån nationaldag någonsin... Lite tråkigt kan jag tycka, för jag brukar leva efter devisen: "Kan det firas så ska det firas". Men av nån anledning tycks det inte gälla Sveriges Nationaldag...

Men dagen till ära tog jag fram och dammade av denna:
Den här fick Adrian av sin fröken när han gick ut tredje klass, och på insidan av den gula blomman står det "Grattis Adrian på 10-årsdagen". Han fyller år den 22 juni och då är det ju sommarlov, så han och de andra barnen som inte hade fyllt år under vårterminen fick likadana flaggstänger på skolavslutningen. Det är 7 år sen... (Vilket betyder att min "bebis" fyller 17 år snart!)

Förresten; även om jag haft som tradition att fira Sveriges Nationaldag så hade jag inte orkat det... Idag har det varit en sån där dag när jag knappt har orkat hålla ögonen öppna... Kanske är det efterdyningar efter "syrrornas framfart", eller så har jag bara en sån dag... jag har ju det lite då och då... Men som vanligt så har jag börjat piggna till så här på kvällskvisten, så nu kommer jag vara vaken många timmar till. Och det första jag ska göra nu när jag piggat på mig är att titta på ett av mina favoritprogram på TV: "Once upon a time" på kanal 11.

Anneli.

Inga kommentarer: