Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 30 juli 2016

Mitt orginalrecept på havrebollar

Min kära Arch Dude Catharina är heeelt galen! Ja, i mina havrebollar alltså! ;o) Hon har tjatat på mig att jag måste lägga ut receptet så att ni, mina kära bloggläsare, får ta del av det, och nu gör jag det!

För bara en liten stund sen la jag på min Gröna Blogg ut receptet på mina sockerfria havrebollar och de i sin tur är en modifierad variant av detta mitt orginalrecept. Vill ni se det receptet och kanske t o m prova att göra dem så klicka HÄR!

Men nu ska ni få orginalreceptet - det som Catharina ville att jag skulle lägga ut!
ANNELIS SUPERGODA HAVREBOLLAR

1 liter havregryn
250 g smör
2 dl rårörsocker
5 - 6 tsk kakao
2 - 3 tsk äkta vaniljpulver
1 nypa havssalt
1 dl vispgrädde
riven kokos att rulla bollarna i

GÖR SÅ HÄR:
Skär smöret i bitar och lägg det i en matberedare. Häll på havregryn, kakao, vaniljpulver och salt. Kör ihop det till en smet och häll sist i grädden medan matberedaren fortfarande går. Blanda väl.
Ställ in smeten i kylen några timmar och rulla sen bollar av den. Förvara i kyl eller frys.
Ät och njut! :o) Och bjud en vän, som kanske också blir helt galen...! I havrebollarna alltså! ;o)

Anneli.

Inga kommentarer: