Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 5 maj 2013

"Renande Oljeterapi"

Kommer ni ihåg när jag för drygt ett år sen skrev om "Oil Pulling" och efterlyste ett svenskt ord/uttryck för det? Jag fick in en del förslag, men inget som kändes så där riktigt bra. Men igår skrev nån som heter Maud en kommentar där hon sa att "Renande Oljeterapi" nog är en korrekt översättning. Renande Oljeterapi... ja, det är det bästa förslaget - helt klart!!
Tyvärr har jag inte hållit på med det på väldigt länge...! Det liksom rann ut i sanden när min kokosolja och sen sesamolja tog slut... (de är de oljor jag tycker är bäst till Oil Pulling/Renande Oljeterapi). Men jag ska försöka komma igång med det igen tänkte jag..!
Vill du läsa vad jag har skrivit om Oil Pulling så skriv in det i sökrutan här i högerkolumnen och klicka på "sök" så kommer fler inlägg om det att komma upp!

I går och idag har jag spenderat åtskilliga timmar vid datorn för att göra en ny folder/flyer till Södra Dalarnas Serviceteam, och alldeles nyss bestämde jag mig för att nu är jag nöjd med den! Det som återstår är lite "fin-lir" och att de andra ska få tycka till om den. Sen ska den printas ut och börja delas ut till Avestas hushåll!

Ikväll blir det fest! En i kompisgänget har fyllt år och nu är det dags att fira henne! Det ska verkligen bli kul efter alla timmar vid datorn! Jag behöver verkligen komma ut lite!
Sååå.... bäst jag sätter fart med lite annat som ska göras innan det är dags att åka hemifrån! Ha en skön söndag!!

Anneli.

Inga kommentarer: