Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 9 februari 2014

I dagarna två

Ja nu har jag då blivit ordentligt firad! I dagarna två! :D Det känns som att jag gått upp 5 kilo, och varken igår eller idag har jag ätit nån lagad mat... bara massa smaskens... Fast en del var åtminstone nyttigt smaskens som t ex Raw Food-glassen jag gjorde; en variant igår och en annan idag!

Men vi tar det i kronologisk ordning och börjar alltså igår som var min riktiga födelsedag:
Här ovan har vi en del av kön till bordet där fikat var uppdukat, och på kortet här nedan hann jag precis klämma mig emellan för att snabbt föreviga go'sakerna innan polarna rensat faten:
Förresten ska jag vara ärlig och säga att mina gäster lyckades inte rensa faten, det kom ju nygjord Raw Food-glass också (som inte fastnade på bild..)!
Men det var bara bra att det blev kvar, för då slapp jag göra nått nytt till de som kom idag! Det gäller ju att göra det lätt för sig!! :P
Här ovan har vi mina fina födelsedagskort! :D
Och här ser ni mina Hårdrocks/metal-skivor som jag fick av Janne! Enligt "ryktet" har inte alla CD-skivor kommit som han hade beställt, så fler är visst på väg! :P Tjohoo!! :D
Min kompis K som kom idag hade med sig dessa smaskiga superbär, två trisslotter och... ja vad heter det..? Ett andel/spelkvitto på fotbollsmatcher...! Jag har aldrig någonsin spelat på sånt där och vet inte ens hur man kollar om man har vunnit..! Men som tur är vet Janne det så han får hjälpa mig! :D
Trisslotterna var tyvärr nitlotter, så nu sätter jag mitt hopp till.. ja, den där vad-det-nu-heter med fotbollsmatcherna..!! :P
Sista kortet blir på den samlade skaran presenter och kort, fast minus lotter och vad det nu hette det där med fotbollen, och ett presentkort jag fick av polarna igår, och ett kuvert med 500 kronor som jag fick av mina svärföräldrar! :D

Imorgon blir det syndernas förlåtelse, d v s en fastedag! :P Det ser jag faktiskt fram emot efter två dagar med alldeles för mycket smaskens! Det kostar på att fylla år!! ;-) Tur att det bara är en gång om året!! :P

Anneli.

Inga kommentarer: