Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 16 oktober 2016

Seg vecka med ljusglimtar

Innan jag berättar och visar er vad jag har gjort den gångna veckan, så behöver jag bara beklaga mig lite...
Denna vecka har varit sååå seg... Jag har inte ens orkat ta mig ur huset mer än i måndags när jag åkte iväg den ca 1 km långa vägen till språk- och stickcaféet här i Nyhyttan, och de 2 gånger som jag tagit mig tvärs över gräsmattan och in till Da House! Men bortsett från det så har jag bara suttit hemma; insvept i en filt och tittat på TV, stickat lite och suttit vid datorn. Jag har varit frusen, trött och näst intill handlingsförlamad!

Så här har min vecka sett ut:
Måndag. Veckans höjdpunkt: Språk- och stickcaféet här i byn. Det är trevligt att komma ut ur min "bubbla" och få prata med lite folk, sticka och fika. Och när jag kom hem igen så hade ett paket jag beställt från Adlibris kommit! :o)
Man kan beställa fler saker än böcker därifrån! Och det hade jag gjort:
Men en bok blev det också:
Skrev lite om den här boken på min Gröna Blogg och vill du läsa om det så kan du bara klicka HÄR så kommer du dit! Blogginlägget öppnas i ett nytt fönster så du kan lugnt läsa vidare här.

Tisdag. Veckans andra höjdpunkt! Dagen började seegt, men efter lite mat tog jag mig ut till Da House och färglade i min vuxenmålarbok:
Och lite senare på kvällen kom två kompisar - Katta och Helene - och bland annat målade vi varsin auragraf. Så här ser min ut:
Om du undrar vad en auragraf är för nåt så kan du läsa om det HÄR.

Onsdag. Orkade knappt vakna, och dagen spenderades typ bara framför datorn och TV:n insvept i en filt.

Torsdag. Orkade knappt vakna, och dagen spenderades typ bara framför datorn och TV:n insvept i en filt.

Fredag. Orkade knappt vakna, och dagen spenderades typ bara framför datorn och TV:n insvept i en filt.

Lördag. Äntligen lite "action"! Efter att knappt kunna vakna (det tog 1½ timme från det att väckarklockan gick igång kl 10.30) kom jag på att blommorna ute i Da House behövde vattnas, och väl där kom jag på att jag hade två skott som hade behövt komma i jord för lääänge sen, men jag har inte haft energi att leta på blomkrukor och jord för att plantera dem. Men nu bestämde jag mig för att det skulle ske! Och när jag äntligen kom mig för att plantera de båda skotten så blev 5 av de andra krukväxterna omplanterade av bara farten! Det gäller att passa på när ångan är uppe!
Glada blommor!! :o)
En av de omplanterade växterna!

Söndag. (Idag) Det var ännu svårare att vakna idag! Det liksom gick bara inte..! :o/ Så det tog mig lite mer än 1½ timme att komma ur sängen även idag... och sen har jag gått som en zombie, och ingenting blir gjort... Jo, jag släpade mig in i duschen... Det var dagens bedrift!

Men resten av den här kvällen blir det en kombination av TV-tittande och datortid, och imorgon blir det språk- och stickcafé igen! Cirkeln är sluten!

Anneli.

Inga kommentarer: