Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 16 oktober 2014

Spagettipumpe-facit

Igår var jag med Janne en sväng ut till odlingarna för att plocka in mina spagettipumpor bl a. Självklart var kameran med ut så att jag kan visa er hur min spagettipumpeskörd blev till slut! Ni har ju fått följa med på hela resan med dem och nu avslutar vi spagettipumpeuppdateringarna med ett facit på hur det gick!
Men för att friska upp ert minne och visa nytillkomna bloggläsare hela resan, börjar jag från början:

Den 6/7; cirka 4 veckor efter Janne sådde de 5 spagettipumpefröna hade de 4 frön som tog sig kommit upp så här mycket:
Efter 12 dagar, d v s den 18/7 såg det ut så här:
Den 10/8 höll första blomman precis på att slå ut:
Nästa foto är taget precis två veckor senare, d v s den 24/8:
Här är samma pumpa den 6/9; knappt 2 veckor senare:
Och här kommer nu äntligen en bild från gårdagens fotografering:
Av fem frön, varav fyra tog sig fick vi alltså 5 pumpor! Tilläggas bör att fröna kom i jorden ganska precis en månad försent och att det skulle förmodligen ha blivit massor med pumpor annars. Det var mängder av blommor som aldrig fick tillräckligt med tid på sig för att bli nåt...! Nästa sommar hoppas vi på ett bättre resultat, men sånt vet man aldrig i förväg! Det beror på om vädret är vad pumpor föredrar..!

Nu återstår bara att ta reda på hur i hela friden man tillagar spagettipumpa och sen göra det och hoppas på att det är gott! Jag har som jag skrev en gång förut aldrig smakat spagettipumpa i hela mitt liv!
Det låter som att det kan bli en bloggpost om det här framöver...! :P

Anneli.

Inga kommentarer: