Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 28 oktober 2014

Bak och bad

Nu har jag varit sjukskriven i två veckor och jag har verkligen försökt ta det lugnt och inte ha några krav på mig själv. Inte helt lätt kan jag säga... Speciellt min hjärna går fortfarande på högvarv...
Mitt sovmönster är värre än någonsin! Jag somnar oftast inte förrän vid kl 06.00 - 07.00 på morgonen vilket får till följd att jag inte kliver upp förrän runt lunch... Typ... Rena rama tonårsfasonerna!! :P Men jag vet inte vad jag ska göra... jag är ju som minst trött på nätterna... :-(

Den här veckan är det höstlov och Adrian är hemma från skolan. Så jag tänkte att eftersom jag är hemma på dagarna nu så vore det kul att göra nåt med honom som vi andars inte hinner eller jag orkar... Adrian ville baka, så...
i söndags bakade vi piroger:
Igår gjorde vi en supersmaskig paj:
och sen gjorde vi jättegoda (och nyttiga!) chokladbollar:
Men idag... idag är MIN dag! När jag klev upp ut lopphögen vid 11.30-snåret så gick jag direkt  och la mig i badkaret med salt och bikarbonat i vattnet, och sen sov jag vidare i badkaret några timmar... Sååå himla skönt! (No worries folks!! Jag flyter som en kork!) Det var länge sen jag hade russinfingrar och russintår, men det kan jag lova att jag hade idag när jag till slut klev ur badkaret!! :D
Och sen jag kom ut från badrummet har jag inte gjort ett enda vettigt handtag och tänker inte göra heller! Jag har en fastedag idag, så jag tänker inte ens laga nån mat! Adrian har ju verkligen visat nu att han klarar sånt själv, och dessutom har han ju sin pappa till hjälp om det skulle behövas!
Jag ska bara ta det lugnt resten av dagen/kvällen!! Kanske är det nåt bra på TV?!?

Anneli.

Inga kommentarer: