Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 18 september 2016

Va? Redan?

Har det redan gått en vecka sen jag skrev här sist? Oj! Tiden flyger iväg när man har roligt! Eller mycket att göra! Eller både och..!

Så, hur har min vecka varit då, antar jag att ni undrar (eftersom ni är här inne och läser)?!
Låt mig tänka efter... Jo: I måndags var det ju språk-och stickcafé här i Nyhyttan som vanligt. Där bestämdes att vi väntar en vecka till med att göra salva på örtoljan som fortfarande står i min ugn och "goar till sig":
Istället ska vi åka och hälsar på en farbror (minns inte vad han heter) och fika i hans trädgård hela gänget. Så det blir imorgon.

I tisdags följde jag med Janne till Gävle där han hade en tid bokad hos "vår" Homeopat. Jag skrev om det på min Gröna Blogg, och om du vill kan du klicka HÄR för att läsa om det! På vägen hem stannade vi i Valbo och gick på IKEA en snabbis. Eller rättare sagt: Janne gick på IKEA - jag satt bara på restaurangen och åt lite mat och drack lite kaffe!
Janne kom ut med 2 påslakanset, en kontorsstol till Adrian och 2 sittpuffar med förvaring.
Jag kom ut mätt och glad! :o)

En annan dag var jag ut till kompisen Helene och fotade en häst och tittade på när hon tränade den lite:
Och så har jag köpt kantareller; först 1 kilo, sen ytterligare 1 kilo som jag rensat, förvällt, paketerat och fryst in:
Jääävlarrrr vilken tid det tog!! Jag är ju så noga när jag rensar svamp...

Ett litet tips när man fryser in kantareller (och annan svamp) är att göra platta paket av dem så tinar de fort när man ska ha  dem:
Nu har jag 16 såna här paket i frysen! :o) Det kommer bli gott att ha till maten när man vill "lyxa till det" lite i vinter!
Vad har jag mer gjort..? Jo, den här veckan har jag färglagt hela 2 bilder i min vuxenmålarbok och nu använde jag äntligen mina metallic-färgpennor! :o)
Jag tycker inte att det syns så mycket att det är metallicfärger, så jag blev lite besviken... Men det blir ju fint, och i en viss vinkel från ljuset ser man att det blänker. Alltid nåt..! Fiskarna var roliga att färglägga! Det var inte så himla mycket detaljer, vilket passar mig perfekt!

Och nu kan kylan få komma, för nu har Janne hjälpt mig att bära in ved till Da House!
Fast... vid närmare eftertanke så behöver kylan inte ha  bråttom!! ;o)
Men det känns bra att vara beredd när kylan väl slår till! :o)

Mycket mer än så här har jag inte gjort denna vecka. Jo, jag har stickat lite... men inte med det blåa garnet som jag repade upp, utan jag har stickat på mitt "hemliga projekt"! Hemligt därför att OM det blir tillräckligt bra så ska det ju bli en present! Men vi får se om garnet räcker för att den ska bli som jag vill! Time will tell!

Anneli.

Inga kommentarer: