Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 2 oktober 2016

En solig höstdag i vår trädgård

Den här veckan har känts jättelång... och jag har nästan inte gjort nånting... Jag känner mig fortfarande "låg" och ledsen, men denna vecka har iallafall inte varit lika akut krisig som förra veckan..! Tur det!

När man känner sig ledsen, sorgsen och energilös så gäller det att tanka energi när tillfället ges, för annars går man under! Idag var en helt perfekt dag att tanka energi på! Iallafall i mina trakter. Solen har skinit från en blå, molnfri himmel och temperaturen har varit mild för årstiden, trots att det var årets första frostnatt natten till idag.

Bästa sättet att tanka energi är som bekant ute i naturen! Jag vet ju det, men ändå orkar jag sällan ta mig ut... Men idag gjorde jag det! Jag strosade runt i trädgården en stund, och på kuppen fick jag några riktigt fina foton som jag tänkte visa er!
Mor och dotter katt var de första jag stötte på när jag kom ut:
Längst fram sitter mamma Bella och bakom står hennes dotter Silly.

Sen gick jag till vårt Åkeröäppelträd där några äpplen fortfarande hänger kvar:
Åkerö är enligt mig det absolut godaste svenska äpplet! ♥
Blå, molnfri himmel och endast en mycket lätt bris... till skillnad från de två föregående dagarnas halvstorm! Idag var det verkligen en härlig dag!
Visst ser äpplena goda ut!?!

Här ser man vårt boningshus mellan grenar och äpplen, och längst bort på bilden ser man Da House; min fina lilla lägenhet i vår lada som Janne och svärfar byggde för 16 år sen:
Om du klickar på korten så kommer de upp i lite större format!

På väg in till vårt hus igen kunde jag inte låta bli att ta kort på katterna igen:
Silly är vår vaktkatt! ;o)

Och när Bella såg att jag närmade mig dörren så kom hon som ett skott och ville också vara med på kort igen:
Eller så var det bara att hon ville att jag skulle kela med henne... Hon är världens keligaste katt!

Ja, det var min lilla promenad i vår trädgård det! Visst blev det fina bilder?!
Men jag har två foton till att visa er, och det är på min senast färglagda bild i målarboken:
Massor av färgglada snäckor! Denna bild var verkligen en "no brainer" att färglägga, vilket var precis vad jag behövde! Det var rätt skönt att bara kluddra dit lite färg utan att behöva tänka just nånting! Just what the doctor ordered...

Nästa bild ser jag fram emot att färglägga, för då ska jag använda mina metallicfärgpennor igen:
Det kommer bli fint till trollsländorna! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: