Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 10 oktober 2016

Livets berg-och-dalbanor

Jag skulle ha skrivit det här blogginlägget igår hade jag tänkt, men energin räckte inte så långt...
Även den gångna veckan har varit en emotionell berg-och-dalbana... Som jag ju nämnt lite i de två föregående blogginläggen så går jag igenom nåt som i det närmaste kan beskrivas som en liten livskris just nu, och som lagt sig som "grädde på moset" till utbrändheten. Av förekommen anledning så har jag inte gjort så värst många knop denna vecka heller.

Men liite har jag gjort iallafall! Igår t ex fick jag nog av vårt stökiga badrum, och med lite hjälp från Janne rev jag ut allt som inte satt fast i golvet eller på väggarna, och skurade rent, torkade ur och organiserade om skåpet under handfatet, och rensade ut saker som inte ens ska vara i badrummet! Det tog ungefär halva dagen och jag var helt slut efteråt, men det kändes skönt att jag äntligen fick det gjort! Som belöning tog jag mig ett långt, varmt, skönt bad med en badbomb som jag hittade under städningen! :o)

Nånting jag glömt att berätta för er är att jag äntligen fått hjälp med att stämma trummorna! En bekant till Janne som är musiker och trummis åtog sig jobbet! :o)
Har ni hört att man brukar säga att om man vill ha hjälp med något, och få det gjort snabbt, så ska man lämna det till nån som är ganska upptagen? Vad man menar är väl att en upptagen person låter inte saker och ting bli liggandes, utan gör allt på en gång/så fort det bara går.  Jag kan säga att enligt min erfarenhet så stämmer inte det! I precis 3 veckor befann sig vårt trumset hos den här killen innan vi äntligen kunde hämta dem i fredags! Men nu är de stämda iallafall! :o)
Jag har saknat att spela trummor, men nu när jag satte mig tillrätta med trumpinnarna i händerna så var det som att jag glömt bort hur man gör! Jag var tvungen att fråga Adrian vad jag kunde för takter... och jag kan inte påstå att jag direkt kunde dem nu... Jag kände mig jättetafflig!! Men det går väl att öva upp igen! Men inte nu! Nä, det är ju måndag och på måndagar är det ju språk- och stickcafé här i Nyhyttan! Och dit tänkte jag bege mig nu!

Ha en bra vecka allihop! Nästa söndag hoppas jag att jag orkar skriva ett nytt blogginlägg!
Vi ses då hoppas jag!

Anneli.

Inga kommentarer: