Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 21 november 2016

Grått och tråkigt

Här händer inte mycket just nu... och det lilla som hänt den senaste veckan har jag redan skrivit om på min Gröna blogg... Jag är så trött igen, och fortfarande ledsen (av samma privata orsak som för drygt 2 månader sen) så jag orkar inte ta mig för just nånting... 😩 Ja, det är till och med så "illa ställt" att den gångna veckan var jag inte ens iväg på ett enda språk- och stickcafé! Caféet här i Nyhyttan är ju avslutat för terminen så det hade ju varit svårt att gå på, men i onsdags hade jag velat åka in till det språk- och stickcafé som är i stan, men just den dagen var jag extra trött och hade ont i huvudet så jag valde att stanna hemma. Så det är inte bara vädret som är grått och tråkigt - mitt liv är det också! 😢

Man kan ju tycka att nu när jag är förtidspensionär så har man hela dagarna till sitt förfogande och borde hinna göra massor av saker, men det är inte så det funkar... inte i mitt liv iallafall! Min upplevelse är att jag knappt får dagarna att räcka till, men i praktiken - om jag ska vara riktigt ärlig - så går det mesta av min tid åt till att se på TV och sitta vid datorn! Jo, jag stickar några varv emellanåt, nästan alltid vid datorn med ett head set på huvudet, lyssnande till musik från youtube... mitt i natten... Men målningen i min vuxenmålarbok har det t ex inte varit just nåt bevänt med på sistone! På mer än en månad är detta det enda jag åstadkommit i den:
Inte ens hälften av detta uppslag är färglagt, och hur lång tid det kommer att ta att bli klar med bilden, ja, det har jag förstås ingen aning om! Jag tror att jag lite grann tappat sugen för att färglägga...

Trummor övar jag iallafall på, men inte varje dag längre... men det blir bortåt 3 - 5 gånger i veckan iallafall. Alltid nåt, och jag tycker fortfarande att det är roligt!

Ja, som ni märker så har jag inte så mycket att skriva om med tanke på att mitt liv är som det är just nu. När jag började skriva på det här blogginlägget så tänkte jag att jag skulle skriva typ "Det blir inget blogginlägg för jag har inget att skriva om", så jag är uppriktigt förvånad att det trots allt blev så här långt! Ibland är det som att fingrarna vet bättre än huvudet när de "dansar" över tangentbordet! 😛 Men nåt mycket längre än så här blir det inte, för både Adrian och jag är hungriga!
Men innan jag avslutar så vill jag bara tacka Blogger för att de äntligen lagt till emojis!! 😄 Jag gillar emojis! Tack! 😄

Anneli.

Inga kommentarer: