Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 1 januari 2015

God fortsättning kära bloggläsare!

Så skriver vi då 2015 från och med nu och ett år framåt...
Vet ni... jag håller fast vid att det känns som att det kommer att bli ett bra år! :o)

Inatt satt jag uppe alldeles själv - precis som jag redan anat att jag skulle! Janne orkade inte vara vaken till tolvslaget (Nähää?? Nån som är förvånad av er som känner honom??) ;-) men jag hade gott sällskap av en flaska AMÉ, de sista hembakade pepparkakorna och några supersmaskiga chokladpraliner! :o)
Här ett bildbevis på den urdruckna flaskan och det ännu odiskade glaset!

Sen satt jag uppe och pratade i telefonen med en kompis i nästan 3 timmar, så inte kände jag mig ensam! :D

Det här med att 2015 känns som att det kommer att bli ett bra år... alltså; det är bara en känsla - jag har ingenting speciellt att gå på.. MEN: när jag äntligen slog upp mina mörkblå i förmiddags så sneglade jag på väckarklockan så som jag alltid gör när jag vaknar, och klockan var precis 11.11. Jag vet inte om det är ett tecken, men inom numerologin är 11 ett så kallat "Mästartal" och det var ju faktiskt TVÅ 11:or!! :D Jag hoppas att det betyder att det här året blir DUBBELT så bra som jag tror!
 *Håller tummarna så hårt att de blånar* :P 

AMÉ förresten.. Har ni druckit det nån gång? Jag bara MÅSTE ju slå ett slag för det annars! Det är såååå himla supergott, med helt naturliga ingredienser och naturligtvis alkoholfritt! Vem behöver vin (eller nån form av alkohol överhuvudtaget) när det finns AMÉ?!? 
När man dricker det ger det en liten "finare vin-känsla", men smakar tack-och-lov inte vin! (Jag avskyr vin! Och öl för den delen..). Men AMÉ är väldigt gott! 
Så vitt jag vet finns det i 3 smaker: vitt, rosé och rött. Det jag drack var rosé, men alla sorterna är goda! (Den röda är minst god om ni frågar mig... den är lite för lik riktigt vin för att falla mig helt i smaken). Vill du köpa hem och prova så brukar den finnas i vanliga mataffärer för under 30 kronor, så dyrt är det inte heller!

Gav ni några Nyårslöften då?
Det gjorde inte jag, och har inte gjort på många år! Man håller ju ändå inte de där löftena särskilt länge enligt erfarenhet både från mig själv och andra. Eller? Överbevisa mig gärna!

Nu ska jag ut i köket och äta årets första middag! Undrar vad det blir... Asch! Det visar sig!

GOD FORTSÄTTNING på er kära bloggläsare!

Anneli.

Inga kommentarer: