Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 29 januari 2015

Ursäkta, vad är klockan??

Artikeln i Aftonbladet som jag berättade om i förra blogginlägget gick bara att läsa på nätet - OM man är PLUS-kund (eller vad det kallas)! Det kändes ju som ett antiklimax att få veta...! Men journalisten som intervjuade mig sa att kanske, kanske kommer den ut i papperstidningen också så småningom, men han kunde inte garantera nåt.
Jaha... Så var det med den saken! Men de foton som fotografen tog hoppas jag att jag snart ska få iallafall! Jag ska maila honom och höra om han kan skicka dem nu, eller om han måste vänta på att de ska bestämma sig för om artikeln ska komma i papperstidningen eller inte..!
Nog om detta, och över till frågan om varför jag undrar vad klockan är:

Det är som så att när jag sover så vill jag att sovrummet ska vara kolsvart! Siffrorna på radioväckarklockan som vi hade förut lös väldigt starkt, och den störde mig verkligen när jag försökte somna! Så Janne tog sig in till stan en dag för att köpa en ny. Till min stora glädje hittade han en klocka med precis lagom (inte så) starkt lysande siffror och den togs naturligtvis omedelbart i bruk!
Men efter bara ungefär en månad började klockan visa väääldigt konstiga klockslag, eller vad sägs om:
17.77 - vad är det för tid?? Hur mycket är klockan då egentligen??
Eller det här klockslaget:
12.72.... Är det lunchdags, eller??

Nu har vi lämnat tillbaka den väckarklockan och bytt den mot en precis likadan. Hoppas bara att den inte börjar visa konstiga tider den också, utan håller sig till klockslag man begriper sig på!

Anneli.

2 kommentarer:

archangelfaith.blogspot.com sa...

Hej Anneli, jag har faktiskt på min blogg, skrivit om att se olika klockslag (kl 01.11 och kl 02.22)...det handlar om ett speciellt uppvaknande, du får gärna kolla om du vill, www.archangelfaith.blogspot.com, varma kramar till Dig//Kerstin Eriksson

Anneli Sjögren sa...

Hej Kerstin, och tack för din kommentar!
Jag har i hela mitt liv kollat på olika sifferkombinationer! Sen digitalklockan kom in i mitt liv nån gång i tonåren började jag så gott som dagligen se klockslag som 2.22, 12.34 o s v. Även årtal som t ex 19.46 (min storebrors födelseår) eller 19.59 (mitt födelseår) m. fl. Jag har alltid tyckt att det är kul!
För nåt år sen upptäckte jag att min yngste son ser siffror på liknande vis - helt utan att han vetat om hur jag är!
Vad spännande att du har skrivit om det! Ska in och läsa på din blogg!!
KRAM!!