Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 24 december 2014

GOD, GODARE, GODAST JUL!

Äntligen kan jag sätta mig ner och slappna av en stund! Jag - som inte ens har den minsta lilla julkänsla - har trots allt lyckats få ihop lite "juligheter" som gör att det blir jul även i det Sjögrenska huset! Eller... julen kommer att firas i Da House - det enda ställe här som är städat!
Janne högg en gran tidigare idag (eller igår blir det ju eftersom klockan är en bra bit efter midnatt) och den står nu i hallen ute i Da House i väntan på att tas in i vardagsrummet där och kläs med kulor, ljus och glitter, men det får grabbarna göra när de vaknat!

Härom natten gjorde jag supersmaskigt godis:
Receptet hittar ni på min GRÖNA BLOGG!

Pepparkakor har ju Janne och Adrian bakat:
och saffransbullar har jag kvar en påse i frysen:
så oss kommer det inte att gå nån nöd på! :P

Idag har Martin kommit hem för att fira jul med oss, och tillsammans med lillebror Adrian gjorde vi föregångaren till godiset på första bilden; det som heter "Strykande åtgång", så brist på godis har vi inte heller!
Sen har vi förberett julmaten tillsammans! Båda mina grabbar är jätteduktiga på att laga mat och vi svängde ihop en potatissallad, panerade qinoabiffar och kokade risgrynsgröt.
Efter att jag har förhoppningsvis fått sova några timmar hoppas jag att jag ska orka svänga ihop en potatisgratäng och en cole slaw-sallad också, men med så eminenta hjälpredor i köket som jag har, så ska det förhoppningsvis gå bra! Annars så får det bli jul iallafall... man kan liksom bara göra sitt bästa!

Nu ska jag ta en välförtjänt dusch och sen gå och lägga mig! Klockan är snart 02.30 redan!

Men först vill jag önska mina läsare en RIKTIGT GOD JUL!
Anneli.


Inga kommentarer: