Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 9 februari 2015

Ett par uppdateringar

Vi tar det i kronologisk ordning tycker jag, vilket innebär att jag börjar med gårdagen; min födelsedag! :D
Ni såg ju redan igår vad jag fick av min kära man på förmiddagen när jag fick frukost på sängen, men sen lovade jag ju att visa en bild på mina bakverk också, så här kommer den:
Vill ni har recept på min goda PEANUBUTTER PIE och ännu godare RAW LEMON CHEESECAKE så gå in på min "Gröna blogg"! (< Bara att klicka!) Kan ju avslöja att mina gäster tyckte att de var väldigt goda!! Och det tyckte jag också! :P

Och som jag skrev igår så kom några av mina vänner över på fika, och förutom det ni ser på bilden så kom det lite senare på kvällen fram lite kex och ost, chips och ostbågar... Totalt dekadent alltså!! (För att vara mig ska jag kanske tillägga...)!

Idag har jag varit på möte med min läkare och Försäkringskassan för att planera hur mitt arbetsliv ska se ut framöver. Jag har ju varit sjukskriven för utmattningssyndrom sen den 14 oktober förra året, men jag kan ju inte påstå att jag egentligen känner mig i skick att börja jobba än... Min läkare tror inte att jag nånsin kommer tillbaka till arbetslivet, men jag envisas (med en dåres envishet) att jag VILL prova om jag klarar av att jobba! Så efter massa bollande fram och tillbaka så kom vi överens om att jag ska börja jobba lite försiktigt från och med den 2 mars och två månader framåt så jag får testa mina vingar. Så nu får jag mentalt försöka förbereda mig för återgång till arbetslivet! Känns konstigt... men ju längre man går sjukskriven desto svårare är det att komma tillbaka sa läkaren och så kan det vara... så det är bara att ta tjuren vid hornen. Snart.
Och vad som händer efter den 2 maj återstår att se! Det får tiden utvisa!

Ja, detta får bli allt för idag! Två blogginlägg på samma dag (på "gröna bloggen" och nu här) är nästan mer än jag mäktar med efter det timslånga mötet på Vårdcentralen tidigare i dag.. och så helgens "vedermödor" på det - hur trevlig den än var.. Trött, slut och helt färdig...
Så.... Over and Out!

Anneli.

Inga kommentarer: