Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 13 februari 2015

Hallen i Da House

På min födelsedag i söndags fick jag förutom all choklad jag visade er även en stor bukett tulpaner. För att tulpanerna ska hålla sig så länge som möjligt har jag ställt dem i den ganska svala hallen ute i Da House, och idag när jag gick in dit för att meditera så kom jag på att jag skulle ta kort på dem för att visa er! Tulpanerna passar nämligen så himla bra till tavlan på väggen bakom, eller håller ni inte med!?!
Tavlan är målad av 4 av mina kompisar och jag fick den som inflyttningspresent när jag flyttade tillbaka till Da House efter att ha haft lokalen i stan i drygt 2½ år.

På väggen mitt emot där tulpanerna står har jag min mammas gamla sovrumsspegel. Spegeln har fula klisterrester efter att mamma satt fast en liten "volang-kant" runt om hela spegeln för att "pimpa" den. Volangen är sedan länge borta, men som sagt inte klisterresterna...! Så jag gjorde som mamma; pimpade spegeln! Fast jag gjorde det på mitt sätt:
Med hjälp av tunn fiskelina och stålramen på baksidan av spegeln "sydde" jag på två murgrönerankor av plast och tyg + små lampor som jag köpte en jul för många år sen och resultatet vart riktigt fint tycker jag!
Nu är det nog bortåt 10 - 12 år sen jag pimpade spegeln men dekorationen har hållit alla dessa år! Jag minns att det var ett fasligt "pillegöra", men det var det värt måste jag säga!

Anneli.

Inga kommentarer: