Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 2 mars 2015

Första dagen på jobbet

Idag var första dagen på jobbet efter min 4½ månader långa sjukskrivning. Jag har bara en sak att säga om det:
TACK GODE GUD FÖR TIPP-EX!!!!! 
Sen säger jag ingenting mer om den saken! :P

Istället tänker jag visa mina fina, nya, handgjorda och specialdesignade smycken som min älskade unge "Lilla Y" har gjort till mig och som jag fick av henne nu när jag var i Stockholm. Lilla Y är för övrigt inte så liten ska jag kanske förtydliga; nästa gång hon fyller år blir hon 24 år!

Jag lägger upp 2 bilder; en tagen med blixt och en utan. Jag fick inte till någon riktigt bra bild, ljusförhållandet var inte det optimala - och jag har ju bara min mobiltelefon att fota med! Men håll till godo! 
Först kommer fotot taget med blixt:
Och sen fotot utan blixt:
Man ser olika detaljer olika bra beroende på om det är med eller utan blixt. Färgåtergivningen är inte så jättebra tyvärr. De pärlorna som är längst ner på örhängena är mer rosa-lila än vad bilderna visat t ex, och rosa-lila är det genomgående färgtemat både på halsbandet och örhängena. Men den nedre bilden - den utan blixt, är den som bäst återger färgerna iallafall!

Jaha, det här blir allt för idag! Nu ska jag inventera kylskåpet och se om det finns nåt ätbart! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: