Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 1 mars 2015

Masrally

Vägen från Stockholm till fjällen går via Avesta. Här uppe kallar vi det för "Masrallyt" när turisterna åker till eller ifrån fjällen.
När jag åkte hem från Stockholm i eftermiddags (jo nu sitter jag hemma i soffan igen) så var värsta Masrallyt igång!
Både sportlovet och Skid-VM i Falun tog slut idag och det märktes på en aldrig sinande ström av bilar i motgående körfält! Billysena från alla som körde söderut var som ett oändligt pärlband! Men norrut var det "fri lejd"!

När jag startade min hemfärd kl 16.15 var det +4 grader i Stockholm. När jag kommit i höjd med Barkarby började det regna och nånstans mellan Enköping och Sala började regnet blandas med snö, och temperaturen hade sjunkit till +2 grader. Ju längre norrut jag kom desto mer snö var blandat i regnet och straxt före Sala var det bara 1 plusgrad. Straxt norr om Sala var det nollgradigt och det snöblandade regnet hade förvandlats till rent snöfall. Och så fortsatte det hela vägen hem!

Nu är det riktigt skönt att vara hemma igen! Mitt huvud och mina ögon är ordentligt trötta efter att ha kört med så mycket billysen mot mig, så om en stund ska jag lägga mig i badkaret med varmt, skönt vatten och badskum och förbereda mig mentalt för att börja jobba så smått imorgon... Det känns så där... vet inte riktigt om jag verkligen är redo... men det visar sig! Jag ska ju bara jobba 10 timmar/veckan de första 2 månaderna, så det blir nog bra!
Vi håller tummarna!

Anneli.

Inga kommentarer: