Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 20 juni 2015

Semester!

Hej alla kära bloggläsare!
Jag vill börja med att be om ursäkt för min långa bloggtystnad, men som jag skrev igår när jag som hastigast loggade in här på bloggen för att önska er en glad midsommar, så har det sina orsaker.

Jag ska inte tråka ut er med detaljer, men kort kan sägas att det har varit inte ett utan två(!) datorhaverier (på samma dator), 2 veckor utan internet (Suck! Det har varit alldeles för ofta på senaste året!!), väntan på en ny dator (Jippi!! Jag har en ny dator!!) och till det min sedvanliga trötthet.
Eller sedvanlig... tröttheten har varit värre än vanligt! Sen den 1 mars har jag ju börjat jobba 10 timmar i veckan efter min långtidssjukskrivning, men det har varit jättejobbigt! Jag har ofta fått "piska" mig till jobbet, och när jag kommit hem igen har jag varit som en urvriden disktrasa! Som "grädde på moset" går resten av min sjukskrivning ut den 30 juni, och från den 1 juli förväntas jag orka jobba som vanligt igen (d v s halvtid), vilket jag kan säga på en gång att jag inte kommer orka utan att det blir konsekvenser för mitt mående och hälsa!

Men jag har en plan! :P Jag börjar med 3 veckors semester och sen har jag en del övertidstimmar som jag kommer att använda för att dra ner lite på min arbetstid den första tiden! Vad som händer sen har jag ingen aning om, men förhoppningsvis ska jag klara av att jobba min halvtid sen!

Men apropå semester så har jag redan påbörjat den! :-) Just nu sitter jag i min dotter "Lilla Y"s och hennes sambos lägenhet i Frescati för jag är kattvakt när de åkt iväg för att fira midsommar på annat håll. Nästa vecka ska jag också vara kattvakt för då åker Lilla Y och hennes storasyskon ner till västkusten. Deras farfar dog för ett par veckor sen så de ska på hans begravning. Farfar blev 100 år + 5½ månad gammal!

Jag har inte riktigt bestämt mig för hur länge jag ska stanna i Stockholm; lite av semestern vill jag ju använda för att bara vara hemma med min käre man som inte kan följa med mig hit p g a att vi har våra katter som behöver tas omhand. Men medans jag är här så vill jag hinna träffa gamla kompisar och kanske gå på bio eller nåt... Och så fyller Adrian 16 år på måndag och Lilla Y 24 år en dryg vecka senare och det måste ju firas! :o) Så minst så länge stannar jag iallafall att jag kan vara med och fira båda två!

Det här får bli allt för denna gång! Jag hoppas och tror att jag ska orka blogga lite oftare från och med nu, men det märker ni! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: