Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 19 augusti 2014

Blåbär, the lazy way

Det pendlar mellan hopp och förtvivlan i mitt liv just nu... Jag har fortfarande inte kunnat ta semester utan jobbar på som vanligt. Eller nästan mer än vanligt... Idag gick jag inte från jobbet förrän klockan var nästan 19.00...!

Jag visste att det inte fanns på världskartan att jag skulle orka laga mig nån mat när jag kom hem så jag slank förbi Avestas bästa Tai-restaurang One Na och beställde min favoriträtt som heter nåt så konstigt så jag inte kan uttala det! :P Men gott som 17 är det iallafall!
Tjejerna som lagar maten har fler talanger än att laga just mat! De plockar blåbär också! :P Och inte bara plockar: de säljer dem också - till min stora glädje! För nåt annat som inte finns på världskartan är att jag skulle orka gå ut i skogen och plocka blåbär! Så jag köpte de sista 5 kilona som var kvar!
Jag tänker frysa in dem i mindre portionspåsar för att ha i mina smoothiesar! Och kanske, kanske blir det en blåbärspaj eller två också! :D

Anneli.

Inga kommentarer: