Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 25 augusti 2014

En oväntad gäst

Ni som följt min blogg ett tag kunde i våras bl a läsa om och se foton på när Janne jobbade i trädgården med att kapa ett träd han fällt och som han sen högg till lagom stora vedklabbar.
Vedklabbarna ställde Janne upp mot väggen på uthuset ni ser i bakgrunden för att de skulle få torka till över sommaren.

För ett par veckor sen började han bära in veden till vedboden, och när nästan allt var inburet och han skulle ta bort de sista vedträna fick han till sin förvåning se detta:
EN FLADDERMUS!!!

Och nu en VARNING till känsliga bloggläsare: Här kommer en närbild:
Vad hände sen då? Jo, Janne ställde tillbaka några av vedklabbarna så den lille stackaren skulle få skydd mot solen, och dagen efter hade han fattat att han var tvungen att flytta till nåt nytt sovställe och sen dess har vi inte sett honom. Eller henne.... Jag kollade inte så noga..!! :P

Anneli.

4 kommentarer:

tantista sa...

Dom är fina. Undrar hur dom klamrar sig fast? Ser inte ut att finnas nåt att få grepp om!

Anneli Sjögren sa...

Hej tantista!! :D
Jag tror att fladdermöss har rätt vassa klor som de klamrar sig fast med. Gamla träplankor är ganska mjuka och det finns gott om springor, så det är nog inget match för en fladdris att hålla sig fast!! :D

tantista sa...

Ja dom vet väl vad dom håller på med... ser läckert ut i alla fall:)

Anneli Sjögren sa...

Tack!! :D Ja, man får utgå ifrån att de vet vad de gör!! :P