Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 10 augusti 2014

Torkan till trots...

6 dagar sen jag bloggade... Jag ber om ursäkt för det! Men jag är så onaturligt trött och stressad och jag vill inte hålla på och gnälla över det! Dessutom har jag inte haft nån inspiration...
Men här kommer iallafall ett blogginlägg - inspirerat av våra odlingar! :D

Det är bedrövligt torrt i landen, och trots att Janne vattnat så mycket han orkat så har inte allt gått att rädda...!! Ärtorna till exempel är ett minne blott :-(
Men nu fokuserar vi på det som faktiskt växer tycker jag!
Jag börjar med:
Luktärt!
Sen tar vi:
Min Gurkört! Ser ni humlan till vänster? :P
Efter det tar vi:
Grönkålen!
Och sen tar vi:
Potatisen - den sista plantan som blommar!
Så går vi raskt över till:
Spagettipumpa till vänster och Västeråsgurka till höger!
Och så en närbild på en blommande Västeråsgurka:
Med en humla! :D
Sist kommer här en närbild på en av spagettipumpeplantorna:
Med blomknopp och en humla! :P
Att spagettipumpeplantan har börjat blomma just idag är lite extra roligt eftersom min kusin M som skickade fröna till mig fyller år idag! Så med en spagettipumpeblomma - eller en knopp åtminstone - ber jag att få gratulera Kusin M! :D

Anneli.

Inga kommentarer: