Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 10 maj 2015

Kosläpp och nässelsoppa

Igår var bästa "PSYCH-K-kompisen" Katarina här hela dagen. Eller... direkt hon kom åkte vi till Karbenning utanför Norberg för att kolla på när Wennergårdens Mejeri släppte ut sina kor efter en lång vinter i lådugården. Det var glada kossor kan jag säga! :o)
Självklart passade Wennergårdens Mejeri också på att sälja sina produkter, d v s olika sorters ostar. Jag har under väldigt lång tid velat åka dit och smaka och köpa hem lite, så det passade jag förstås på att göra igår! Men jäklar i min lilla låda vilka priser... Jag visste att det skulle vara dyrt, men det här var ju smärtsamt dyrt...! T ex en "normalstor" burk med salladsost i kryddad olja för 70 spänn! Det blev ingen storhandling kan jag säga..! Men Oooooh! så goda de var ostarna!! Och jag måste ändock säga att jag köper hellre en mindre mängd av nåt som verkligen är gott och producerat på ett schysst sätt och dessutom direkt från producenten, än att betala samma pris (eller ofta billigare eftersom grossisterna pressar priserna så in i vassen..) för en liknande produkt men där man vet att det är flera mellanhänder som snor åt sig av vinsten så den som faktiskt producerat varan knappt får betalt! Så nu får jag äta min salladsost med vördnad för det lär dröja innan jag tar mig råd med sådan lyx igen..!

Nåja... Middagen blev desto billigare, för när vi kom tillbaka hem till mig så plockade vi (eller mest Katarina faktiskt...) nässlor och så gjorde vi en supergod nässelsoppa!!
Och vilken himla tur vi hade med vädret! Det var relativt varmt och ganska soligt - till skillnad från idag som ända tills för en stund sen varit regnig och grå.

Men apropå middag så är det dags för det igen! Magen knorrar lite som för att påminna mig om hur mycket klockan är så det är väl bäst att avsluta här och bege sig ut i köket!

Anneli.

Inga kommentarer: