Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 2 april 2015

Glad Påsk!

Med dessa två foton vill jag önska alla mina bloggläsare en riktigt Glad Påsk!
Båda bilderna är från när jag hade lokalen i stan, och tagna påsken 2012.
I år har jag inte orkat/brytt mig om att plocka fram en endaste påskpryl! Inga påskliljor, inget påskris och inte en endaste liten påskhäxa eller kyckling! Det får bli påsk ändå!

Förresten så är det bara "guben min" och jag hemma, för Adrian åkte till sina syskon i Stockholm idag och ska stanna där hela påsklovet, och "guben" (a k a Janne) bryr sig inte det minsta om påskpynt, och inte tusan tänker jag slösa den lilla energi jag har på att rota fram nåt bara för min skull, så det får va! Men jag funderar på att köpa hem ett paket Memma (Finsk påskefterrätt):
(Bilden ärligen snodd på nätet)
Memma smakar som ingenting annat.... lite som sött, kladdigt rågbröd... men en hint av pomerans... Ganska svårt att beskriva...! 
Traditionellt äts det med socker och vispgrädde, men jag tycker att det räcker med bara grädde - det är sött så det räcker i sig själv!

Men hörrni; Ha nu en super Duper härlig Påsk! :o) Jag skriver här igen när ork, tid och inspiration infinner sig samtidigt igen! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: