Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 6 maj 2013

Mera vår!

Det är så härligt att det äntligen är vår! Ett tag kändes det nästan som att den aldrig skulle komma...! Men så klart så kom den - till slut!
Hoppas nu bara att det inte går för snabbt - det vore skönt att få njuta länge av den innan det blir sommar och (för) varmt (för en sillmjölke som mig som inte klarar värme alltför väl..)! :P

Förra året planterade jag några påskliljor i en stor kruka som jag hade utanför lokalen. När de hade vissnat så grävde jag ner lökarna bland buskarna precis utanför dörren in dit. Till min stora glädje har de nu kommit upp och blommar så fint! :D
Så här såg de ut när de var planterade i krukan utanför dörren till lokalen förra året:
Då var de några fler till antalet, men jag är iallafall glad för de 5 som kommit upp i år!

Nu ska jag snart gå och lägga mig! Imorgon ska jag på kurs i "Visuell kommunikation för tryck och webb" hela dagen och klockan 07.30 måste jag sitta i bilen för att komma fram i tid! Kursen är ända borta i Leksand! Fattar nästan inte hur jag ska orka för jag är så trött att jag knappt kan hålla upp ögonen..! Men på nåt vis ska det gå!

Hoppas solen lyser på er och att ni njuter minst lika mycket av våren som jag gör!

Anneli.

Inga kommentarer: