Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 14 maj 2013

Så fort kan det vända!

Idag ringde väckarklockan redan kl 06.00. På tok för tidigt för undertecknad, men vi har börjat komma in på slutspurten på uppdraget som Bussvärdar som Avesta Kommun köpt in från Södra Dalarnas Serviceteam och det är vissa bussturer som vi måste ha hunnit med att åka innan projektet tar slut! Bl a den tidiga buss som jag skulle åka med i morse, så det var bara att samla ihop sig bäst det gick och svänga benen över sängkanten! Men pigg har jag inte varit på en enda fläck på hela dagen!! Snarare har jag gått - eller rättare sagt åkt buss - som en zombie hela dagen!

Efter jobbet handlade jag till fikat på min Andliga, Mediala och Personliga Utvecklingscirkel och åkte sen till lokalen. Eftersom jag var i god tid så hann jag sitta och slöa lite innan deltagarna kom, och jag kan meddela  att det var med en enorm viljeansträngning som jag lyckades hålla mig vaken!
När alla hade kommit var det dags för meditation, och jag kan villigt erkänna att mina cirkeldeltagare mediterade - jag sov! Jag hann inte höra många ord av CD-skivans ledda meditation förrän John Blund hämtade mig! Men efter de 40 minuternas meditation/sömn och en stor kopp kaffe med grädde så var det som att vända på en hand!! Då kom jag in i andra andningen!! Cirkeln gick som en dans och inte förrän deltagarna hade åkt hem till sig började tröttheten smyga sig på igen...! Och nu sitter jag här och är lika trött igen!! Men alldeles straxt ska jag gå och lägga mig så att jag orkar med morgondagens arbetspass, vilket i praktiken innebär ett kort planeringsmöte kl 10.00 och sen bussåkande resten av dagen. Och sen åker jag till Borlänge för att ha cirkel där också! Sen lär det inte bli svårt att somna ovaggad på onsdag kväll! :P

Jaha, men då tar väl jag och går och borstar tänderna nu då så jag kan krypa ner i sängen och få mig lite skönhetssömn! Det ska Gudarna veta att jag behöver!! :P

Anneli.

Inga kommentarer: