Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 5 februari 2013

På kurs med Kurt ;-)

Idag har jag varit på kurs hela dagen! Ja, inte bara jag förstås utan Nettan och Eva också! :D Och kursledaren hette inte Kurt - det låter bara så kul att säga! :P Det var faktiskt två kursledare och de heter Bibbi och Conny!
Ämnet för denna kursdag var styrelsearbete och att driva företag i föreningsform som ju vi gör och det var väldigt givande tyckte vi alla tre! Att vi på lunchen åt på den nya Grekiska restaurangen i stan gjorde ju inte saken sämre! :D

Efter kursen åkte jag och handlade lite och stack sen till lokalen för att förbereda inför kvällens Andliga och Mediala Utvecklingscirkel. På cirkeln tolkar vi mycket Tarotkort, men idag ville jag ta det ett steg längre och då gjorde vi så här:
Alla fick dra ett varsitt Tarotkort ur leken, titta på det så man visste vilket kort man fått och sen blandade vi om dessa kort igen (alltså inte hela leken utan bara de vi just dragit). Sen fick vi ta ett varsitt av de korten, men utan att titta på dem; bara känna in dem! Därefter målade vi med torrpastellkritor det vi kände från det kort vi nu dragit.
Det är inte meningen att målningarna måste föreställa något - det är energin vi är ute efter!
När alla målat färdigt fick var och en tolka först sin målning och sen vända på Tarotkortet och se om tolkningen fick en vidare betydelse och om man fått med t ex några färger eller symboler från kortet. Jättekul!! :D
Första gången hade alla fått någon annans kort, men andra gången hade 3 av 5 fått sitt eget kort och tolkade alltså åt sig själv utan att veta det!! Klurigt! :P Men alla var jätteduktiga och vi fick som vanligt till oss sånt som vi behövde höra och fick svar på en och annan fråga! :D
Som avslutning på kvällen lottade jag som vanligt ut en hel Tarotläggning som vi hjälptes åt att tolka till vinnaren! Det var populärt vill jag lova! :D

Nu är jag hemma igen, nöjd med en härlig och lärorik dag!

Anneli.

Inga kommentarer: