Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 27 februari 2013

Aj! Ajaj.... aj!!

Med fötter som fotbollar och ben och armar som kokt spagetti sitter jag här efter en lång arbetsdag!
Södra Dalarnas Serviceteam fick hastigt och lustigt hoppa in på ett städjobb som det var bråttom med! Under de här 3 åren som Nettan och jag har gått först kurs i Socialt företagande och sen jobbat på att starta företaget så har jag hela tiden klart och tydligt deklarerat att städa (och andra fysiskt tunga arbetsuppgifter) tänker jag INTE göra! De jobb som faller på min lott är kontorsgöromål, marknadsföring och andra ickefysiskt betungande saker. PUNKT! Min kropp och mitt hjärta pallar absolut inte tunga jobb!
Men idag var jag tvungen att hänga med på det här städjobbet; vi är ju inte så många som kan jobba än så länge! Nettan och jag har numera 2 praktikanter och fler är visserligen på väg, men i dag så var vi 4 pers som tog oss ann detta städuppdrag! Nu är jag heeeelt slut - hela min kropp känns som gele! Gele som gör ont...! :-(
Men det är bara att vila sig och repa sig! Imorgon ska vi fortsätta städa - hälften är kvar! Puh! På plussidan är att för mig som egentligen bara jobbar halvtid blir det lite övertidstimmar som jag kan ta ut i ledighet sen! Det känns extra bra nu i år eftersom Nettan och jag blev anställda senare än tänkt och bara hinner jobba ihop en veckas betald semester! Inget ont som inte har nåt gott med sig som man brukar säga, och det stämmer ju verkligen i det här fallet! :D

Resten av kvällen tänker jag bara sitta här och kolla lite facebook, mail och bloggar och inte göra ett vettigt handtag! Because I'm worth it! :D

Anneli.

Inga kommentarer: