Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 23 mars 2013

Släckt var det här!

Hmmm...! Jag var visst inte lika mycket tillbaka som jag trodde...!!
Alltså... jag mår inte som jag ska..! Dels hänger förkylningen fortfarande kvar - och nästan som att den "tagit om" igen, och dels har jag haft "Huvudvärken från Helvetet" ända sen förra torsdagsmorgonen!! 10:onde dagen idag alltså..! :-( Inte kul alls.. (men å andra sidan är det lätt att hålla sig för skratt...!) Och det är inte bara huvudet som gör ont - nä, ska det jävlas så ska det visst jävlas riktigt ordentligt - det gör ont ända nere i nacke och axlar och till och med upp i öronen, och jag har nån slags äcklig metallsmak i munnen! Men fy för den lede!!!
Om jag ändå hade kunnat sjukskriva mig och stanna hemma och ta det lugnt, men se det låter sig inte göras! Hela veckan har varit rätt hektisk, med många telefonsamtal, pappersarbete, planering, jobbiga samtal och bullbak!

Bullbak, undrar ni kanske, ingår det i arbetsuppgifterna?
Jajjamensan; när Avesta kommun beställer 250 bullar och 250 koppar varm choklad till ikväll!! Nettan och jag stod hela dagen i torsdags och bakade dessa bullar!!
Vad är det ikväll då, kanske ni också undrar?
Jo men det är ju Earth Hour!!! Mellan kl 20.30 - 21.30 släcker vi alla lampor, och Södra Dalarnas Serviceteam kommer att stå i Statshusparken här i Avesta och servera alla de här bullarna och all denna varma chokladen till folk på stan! Avesta kommun bjuder! :D Så kom ner dit vettja om ni befinner er i närheten! Det är väl roligare än att bara sitta hemma i mörkret!?! :P
Är det nån som kan gissa förresten hur mycket 250 koppar choklad är?? Vi kunde det knappt!! Men som tur är lyckades jag räkna ut att det blir 50 liter!! FEMTIO LITER!!! Jag kan knappt föreställa mig hur mycket det är!!
Nettan beställde 50 liter mjölk på Ica-affär'n i torsdags och hon och en kompis ska hämta den i eftermiddag, och sen är det bara för oss att börja koka mjölk, vispa i kakao och socker och hälla i termosar och ta med till Stadshusparken!
Men vet ni vad det bästa är (förutom att Nettan och jag får till lite övertidstimmar som vi kan ta ledigt för senare)? Jo; både bullarna och den varma chokladen är Ekologiska och Fair Trade! Allt utom jästen och saltet!!! :D Det känns jätteroligt tycker jag som ju är lite av en "miljö-Nisse"!! :D

Men nu ska jag försöka få i mig lite mat innan det är dags att åka och jobba!
Kom ihåg att släcka alla lampor ikväll mellan kl 20.30 - 21.30!! :-)

Anneli.

7 kommentarer:

Anonym sa...

oj vad saker inte är som de bör vara hos dig ...
Hoppas allt blir bättre väldigt snart.
50 liter ... Det är en hel del choklad det ;)
Ett stort lycka till ikväll,
Kramar Lina

Anonym sa...

oj vad saker inte är som de bör vara hos dig ...
Hoppas allt blir bättre väldigt snart.
50 liter ... Det är en hel del choklad det ;)
Ett stort lycka till ikväll,
Kramar Lina

tantista sa...

Metallsmak i munnen måste man kolla upp. (Chokladsmak i munnen däremot kan man tala lite tyst om:)

Anonym sa...

Metallsmak i munnen kan helt enkelt bero på att du druckit för lite!!!
Krya på dej

Anneli Sjögren sa...

Tack för era kommentarer!! ♥ ♥ ♥
Lina: 50 liter choklad är väääldigt mycket!! Allt gick inte åt heller, så jag tog hem en del som kidsen och jag har druckit av idag! Riktigt gott var det!! :D
Nä, det är inte riktigt som det ska...! Jag hoppas också på att det blir bättre snart!
tantista: Jag avvaktar att kolla vad metallsmaken kan bero på...! Tror i alla fall inte att nån läkare kan göra så mycket åt saken..! Du vet ju att läkare och jag är typ som olja och vatten... :P Men går det inte över i modern tid så lovar jag att kolla upp det ändå!!
3pa2: Hmm..! Druckit för lite säger du..! Fast jag tycker att jag blivit så duktig på att dricka vatten...! Jag får väl försöka pytsa i mig lite extra då ra..!! Tack för tipset!
Kram till er alla 3!

tantista sa...

Jo om det har med någon av dina mediciner att göra. Isåfall kan det vara

1) extremt jävla möjligt
och
2) extremt jävla viktigt

att byta medicin. Nu har jag sagt mitt och tänker inte tjata mer.

Anneli Sjögren sa...

Hmmm... Fast om det skulle ha med mina mediciner att göra så skulle jag väl ha haft den här "smaksensationen" för lääänge sen..!?! Nu har det ju kommit i samband med förkylningen, huvudvärken och utmattning..!!
Jag är inte så orolig, men om det inte går över i samma takt som förkylningen/huvudvärken/utmattningen så lovar jag att gå till vårdcentralen!! ♥