Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 17 september 2015

Hangin' in there...

Att landa...
När vet man att man nått marken? Mentalt, känslomässigt och själsligt menar jag då...

Just nu känner jag mig som en gammal heliumfylld ballong som sett sina bästa dagar - ni vet en sån där som tappat så mycket av heliumet att den nätt och jämt orkar lyfta sin egen vikt...! Jag hänger med... men gör inte så mycket av egen kraft...

En vän hade lagt ut denna trösterika text på facebook:
Jag är INTE religiös, men texten är så fin och ger hopp, och jag tror ju faktiskt på att det finns något mer än det vi ser och är medvetna om... Kalla det Gud, kalla det Universum, kalla det vad du vill...
Jag tror att det finns en mening med allt som sker, men fråga mig inte hur! Jag har inte svaren! Det är mer en känsla och inre övertygelse... Så allt är som det ska - just nu! Men ingenting är för evigt och allt är i förändring... Det är spännande att leva!

Anneli.

Inga kommentarer: