Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 11 september 2015

Snurr i huvudet

Anneli funderar:

Äntligen helg!
Jag undrar om det är sista gången jag känner så?

På tisdag är det dags för mötet med Arbetsförmedlingen och min doktor. Risken/chansen är stor att jag blir förtidspensionerad då... Jag törs knappt tänka på det... och ändå är det typ allt jag tänker på! Det snurrar "på loftet" kan jag säga...

Jag är ambivalent... riktigt ambivalent...!
Vet inte vad jag vill... Eller... Jo, det vet jag - egentligen!
Jag VILL vara frisk och orka jobba! Det är vad jag vill! Men det är inte så det ser ut tyvärr... Trots att jag bara jobbat 5 timmar i veckan senaste 6 veckorna så känner jag mig helt dränerad så här på fredagseftermiddagen!
Så, under rådande omständigheter hoppas jag faktiskt på att få förtidspension (som det inte heter längre... jag vet! Men jag kommer aldrig ihåg vad det heter nuförtiden... Men ni vet vad jag menar, och det är huvudsaken!)
Men snart så slipper jag fundera och undra; snart vet jag... på tisdag...

Men nu så har helgen startat och jag har inga som helst planer! Det känns jätteskönt! Ska sova mycket och bara ta det lugnt!

Önskar er alla en härlig helg!

Anneli.

Inga kommentarer: