Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 8 augusti 2015

Hoppet är det sista som lämnar människan

Som ni som följt min blogg ett tag vet så kämpar jag på med min hälsa och min vikt. Det går väl så där... Ibland känns det som att "nu lossnar det" eller "nu tror jag att jag är nåt på spåren", men sen blir det ett bakslag som nockar sockorna av mig..! Som att jag gått upp 17½ kilo sen i mitten av oktober förra året eller störtblödningarna med näsblod förrförra helgen... För att inte tala om bakslaget vad gäller utbrändheten...

Nåja! Jag skriver inte det här blogginlägget för att beklaga mig! Nä, det är precis tvärtom faktiskt!
Den här bilden snubblade jag över nånstans på nätet (minns tyvärr inte var..), och den om något inger en härlig känsla av hopp:
Kommer ni ihåg TV-programmet "Du är vad du äter" där Anna Skipper i varje program hjälpte en person till bättre hälsa och vikt. De flesta i det programmet fick ju häpnadsväckande resultat - men så hade de också "blåslampan i... ja-ni-vet-vad..."! Och visst är maten superviktig för hälsan - det går nog inte att argumentera emot! Men vad som är minst lika viktigt är hur vi tänker och känner! Är man glad och positiv stärker det immunförsvaret till exempel! Och att vara glad och positiv är ett val vågar jag påstå!
Men med det sagt vill jag påpeka att jag tycker att man alltid ska tillåta sig att känna det man känner - men utan att fastna i negativa känslor. Det går - om man vill - men de flesta av oss behöver öva på det! 

Själv använder jag oftast musik till att förändra mina känslor och tankar. Musik är helt fantastiskt! Och det spelar inte så stor roll vilken sorts musik det är, bara det är musik som man tycker om!
Jag "överlever" till mångt och mycket med hjälp av Riktig Rackarns Hårdrock. Vilken sorts musik hjälper dig att må bättre?

Anneli.

Inga kommentarer: