Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 25 augusti 2015

Som man sår får man skörda... Eller?

Den här sommaren har inte varit den bästa varken för semestrande människor eller odling. :o( Det märks väldigt tydligt nu när det har börjat skördas! Ordspråket "Som man sår får man skörda" stämmer inte alltid kan jag meddela från säkra källor!

Och det är inte bara vädret som ställt till det; sorkar har ätit upp flera meter av både löken och morötterna! Janne säger att i år får vi sämsta skörden nånsin! Sämst går det för potatisen som behöver mycket värme i början av sommaren för att komma igång och bli nåt! När jag frågade Janne om det är helt kört nu svarade han att det pendlar mellan skitdåligt och Ok. OM det blir en lång, varm höst med lagom mycket regn så blir det Ok... Så den som lever får se!

Hur som helst... idag plockade Janne in nästan all lök och de Västeråsgurkor han såg i gurklandet:
Gul och röd lök.
Västeråsgurkor.
Och vi har faktiskt kunnat äta skapligt mycket ärtor också, men om det inte börjar regna så är även de förlorade tyvärr!

Som jämförelse kan jag berätta att ett bra år brukar vi börja kunna äta färska ärtor, utgallrade morötter och Västerås-gurkor redan från slutet av juli och ända tills frosten kommer nån gång tidigast i slutet av september! Men inte i år...! :-( Jaja... det är bara att gilla läget och hoppas på kommande somrar! Och så får man glädjas åt det som blir! :o) 

Anneli.

Inga kommentarer: