Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 12 augusti 2015

Missförstånd och provsvar

Nu har jag varit hos min doktor igen, och den mannen är inte nådig kan jag säga! Men på ett bra sätt...! Idag satte han hårt mot hårt för att få mig att tänka, prioritera mig själv och ta ett svårt beslut.
Men vi tar det från början:
Förra måndagen blev jag ju sjukskriven igen - på halva min halvtid - trodde jag! Men idag visade det sig att jag är sjukskriven på 75 % och ska alltså bara jobba 5 timmar i veckan!
Det kändes så himla skönt när jag fattade det, för jag borde inte jobba alls egentligen... (igår blödde jag näsblod igen...).

Provsvaren från de där 11 rören med blod hade kommit och enligt doktorn var allt heeeelt normalt... Men som ni kanske har förstått så hyser jag mycket liten tilltro till doktorer och vad de tycker är normalt...! Jag menar; om alla prover visade på helt normala värden, hur kommer det sig då att jag mår så in i glödheta dåligt och att jag inte går ner i vikt trots att jag äter så vettigt som jag faktiskt gör? (Jag frågade honom, men han hade inget bra svar...). Men provsvaren ska jag ta med mig till Ola på Tft-hälsan i Västerås så han får ta sig en titt och göra en bedömning utifrån hur han tolkar dem. Och sen får vi se vad som ev kan göras för att få mig på banan igen.

Min doktors svar på hur jag ska komma upp på banan är samma som den varit hela tiden: jag ska inte tillbaka till jobbet - nånsin! Så nu blir det som så att jag kommer jobba 5 timmar i veckan fram till den 15 september, och samma dag kommer min doktor, min handläggare på försäkringskassan och jag ha ett möte om hur det ska se ut för mig i framtiden. Och med stor sannolikhet kommer jag inte komma tillbaka till jobbet nåt med efter det... Men det får vi se då hur det blir! Bäst att inte ta ut nåt i förskott..!

Men nu blir det seriöst soffhäng för min del! Och kanske en kopp té ute på gräsmattan...! Det är ungefär det min energi räcker till just nu!

Anneli.

Inga kommentarer: