Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 17 augusti 2015

Tiden går... Själv så tar jag bilen!

Så har skolorna kommit igång - åtminstone här i Avesta - och det betyder att min "bebis" (Adrian) har börjat första året på gymnasiet!
Men hur i hela friden har åren gått så fort?!? Det var ju inte länge sen han sprang omkring i blöjor!

Nåt annat som gått fort är denna sommaren! Förutom de (i mitt tycke) alldeles för varma dagarna i början av juli, så känns det inte som att det varit just nån sommar... Det är som att jag fortfarande väntar på att sommaren ska komma igång...! Men det är bara att inse att hösten står för dörren! Tack och lov att senaste veckan varit så solig och fin! Och denna vecka ska visst vara fin och rätt varm också enligt senaste väderleksprognos. Alltid något! Så dagens visdomsord får väl bli:
"Den som kan vara glad åt lite har mycket att vara glad för"!

Själv har jag jobbat en stund idag. Jag ska ju bara jobba 5 timmar i veckan nu efter senaste sjukskrivningen, men att åka till jobbet för en endaste timme känns ju inte så konstruktivt, så jag planerar att jobba 2½ timme 2 dagar i veckan eller 2 X 2 + 1, d v s dela upp tiden på 3 dagar. Jag gör väl som jag brukar: improviserar! Jag kan ju vara rätt flexibel med min arbetstid och jobba när jag som bäst behövs.

Men resten av den här kvällen kommer jag ägna åt soffan och datorn. Imorgon har jag lite jobbsamtal att ta hand om, men det kommer jag göra hemifrån! Huvudsaken är ju att jobbet blir gjort! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: