Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 19 oktober 2015

Höst i Nyhyttan

Idag - precis som alla dagar nuförtiden - har jag sovit halva dagen... Men nu på eftermiddagen tog jag mig i kragen och gick ut lite på vår tomt. "Klok" - eller kalla det förutseende - som jag var hade jag min mobil med mig och således tillgång till kamera.
Det första jag såg när jag klev ut genom ytterdörren var mina utemöbler som jag köpte i somras. Dags att ställa in dem tänkte jag, för det kommer knappast bli så varmt igen så man vill sitta ute...
Note to self: Säg till Janne att ställa undan utemöblerna nånstans under tak.

Sen tog jag ett foto i motljus. Jag har aldrig gjort det med den här kameran så jag hade ingen aning om hur det skulle bli, men så här blev det:
Inte så illa, eller hur!?! 
Sist jag tog kort åt det här håller var när det var fullmåne och månförmörkelse, och månen höll på att gå ner bakom trädtopparna kl 06.05. Men nu var det solen som var på väg ner på ungefär samma ställe och klockan var ganska så precis 17.00.

Precis som när jag var ute och fotade månen på morgonkvisten för ca 3 veckor sen så vände jag mig om där jag stod och tog ett kort mot huset, men denna gång var det inte själva huset jag ville fota. Tur det för av huset syns bara ett lite hörn!! :P
Objektet för detta foto var mitt lilla cafébord och stolarna, med kattrastgården och grannarnas växthus i bakgrunden. Och det var ju som tur var just det som fastnade på kortet! Mission accomplished! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: