Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 16 oktober 2015

Vardag eller helg?

Dagarna flyter ihop... jag har dålig koll på vad det är för datum och vet knappt vad det är för dag i veckan... Vardag och helg - det är inte mycket som skiljer för mig - jag går i samma "dimma" varje dag...

Jag skriver inte det här blogginlägget för att beklaga mig, men jag vet att flera av mina läsare undrar hur jag mår, hur jag har det och vad jag gör hela dagarna nu när jag inte jobbar.

För att börja med vad jag gör, så kan jag ärligt säga att det är inte mycket! Jag sover en hel del, vaknar sällan före kl 11.00, och ibland sover jag längre än så... Sen "skrotar" jag runt i huset - ibland orkar jag inte ens klä på mig utan har nattkläder på mig hela dagen... Ut går jag nästan aldrig, jag orkar sällen ens följa med Janne in till stan för att handla.
Jag sitter en del framför datorn men det blir mest att jag kollar mina vänners statusar på facebook... klickar "like" och kommenterar ibland. Och så spelar jag lite mahjong för att försöka hålla hjärnan i gång...
Som ni märker så bloggar jag ganska sällan, vilket känns jättetråkigt, men hjärnan funkar inte - jag kan knappt hålla en tanke i huvudet, utan tappar tråden hela tiden. Ett blogginlägg kan ta flera timmar att skriva, förhandsgranska, ändra och skriva lite till innan jag slutligen postar det.

När jag kontrolläser det jag skrivit blir jag ganska ofta full i skratt, för ibland finns det ingen logik, meningsuppbyggnaden kan vara helt åt skogen och ibland har jag skrivit nåt helt obegripligt; inte en bokstav rätt! Haha! Jag skulle posta ett oredigerat blogginlägg så får ni se!! Eller inte... :P

Förutom att jag är tröttare än jag nånsin varit i hela mitt liv så mår jag ganska bra! Jag menar; jag har ingen direkt värk i kroppen förutom i mina stackars fötter, men dem har jag ju haft problem med länge! Men jag kan tala om att det räcker gott och väl med att vara så trött som jag är, för ibland är jag alldeles yrslig av trötthet och vågar knappt gå ner för en trapp, och det här med att jag har svårt med att hålla en tanke i huvudet eller en röd tråd i en konversation är superjobbigt för den kommunikativa person som jag egentligen är!
Tyvärr har lite av de hjärtproblem jag hade förut kommit tillbaka... men än så länge "bara" i form av hjärtrusningar lite då och då. Och jag räknar iskallt med att det ska rätta till sig när jag landat mer i mitt nya liv med betydligt mindre stress än förut!

Idag har jag iallafall tagit mig i kragen och gjort Granola till Adrian. Han har tjatat ett tag på det... Men det var vad min energi räckte till idag, och jag hoppas att nån lagar mat som räcker även till mig... Annars får det väl bli några riskakor med mungbönsgroddar... Det känns som att jag lever på det nuförtiden... :o( Aja... jag överlever!

Så... Dags att ta sig ut i köket och se om det finns nåt ätbart! Håll tummarna! :P

Anneli.

Inga kommentarer: