Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 23 oktober 2015

Men inte ska väl jag...

Trots att jag (återigen) är helt sjukskriven (denna gång från 15 september) känner jag av stressen som plågat mig så länge. Vi pratar svår stress i flera år, så kanske är det inte så konstigt att den fortfarande plågar mig trots att det är rätt lugnt omkring mig nu?!

Just nu mår jag sämre än någonsin! Efter att ha varit bra från hjärtproblemen jag hade för några år sen har hjärtat börjat rusa iväg så där otäckt igen. Det började för några månader sen, så där lite försiktigt... men har nu eskalerat till flera gånger om dagen. Det var precis så hjärtproblemen startade för 6 - 7 år sen...

Jag skyller på 2 saker: att saker och ting tenderar att hinna ifatt en och liksom "hoppa på en" när man äntligen börjar ta det lugnt, och att jag är lite orolig för svaret från Försäkringskassan angående om jag ska få sjukbidrag (förtidspensionering) eller inte.

När jag var på möte hos FK för några veckor sen så lät det som att det inte skulle vara några som helst problem med att sjukskrivningen skulle övergå till sjukbidrag, men sen dess har jag pratat med en kompis som trots bra läkare och läkarintyg, möten på FK och ansökan efter konstens alla regler blev nekad! Hon är också svårt utbränd och har dessutom fibromyalgi med allt vad det innebär av smärta och trötthet. Men ingenting är visst säkert förrän det är säkert...!

Men... det är som det är och det är ingen idé att ta ut nåt i förskott! Det är bara att göra det bästa av situationen! Och vad gör undertecknad då? Jo; färglägger bilder i en målarbok!
Detta är en vuxenmålarbok som jag köpte för några veckor sen. Men inte förrän igår började jag färglägga den!
Innan jag köpte den så tänkte jag att: "Inte ska väl jag - vuxna människan - börja färglägga bilder i en målarbok?! Jag är väl inget barn längre"! Men sen läste jag om den positiva effekten det kan ha på den stressade nutidsmänniskans sinne och tänkte att jag iallafall kan prova! Så jag begav mig till Bokhandeln och kollade på utbudet.

Det finns massor av vuxenmålarböcker, men efter att ha letat igenom sortimentet höll jag på att ge upp! De allra flesta målarböckerna var så detaljerade och grilliga i mönstren att jag blev superstressad bara av att se dem! HUR skulle jag orka färglägga det där?!? Nä, aldrig i livet! Ska man måla för att stressa ner så ska man ju inte bli mer stressad bara av att titta på bilderna! (Nåt för tillverkarna att tänka på!)
Nåja, till slut hittade jag den på bilden här ovan och föll för den! Och igår färglade jag den första bilden:
Som ni ser så gjorde jag bara ena sidan, men idag gick jag ut i Da House för att fortsätta:
Och så kokade jag mig en kopp té också som ni ser! :o)
Och så här blev det:
När jag ändå hade ångan uppe så vände jag blad och började på en bild till:
Men där tog orken slut! Det är lite "pilligt" och ansträngande för ögonen, så trots att det är ganska rofyllt att sitta där och "bara vara" och låta färgpennorna få liv i bilderna så klarar jag inte av för långa stunder i taget. Men det får vara så! Det måste få vara roligt och kravlöst, för annars är det ju ingen mening med det, eller hur?!

Nu avslutar jag med att tacka för att ni orkade läsa ända hit, och önska alla mina läsare en riktigt trevlig helg! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: