Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 30 oktober 2015

Höstmarknad i Avesta

Idag tog jag mig i kragen, klev ur tofflorna och mysbrallorna och följde med Janne när han skulle in till stan och handla.
Lusten att åka in till stan och "frotteras" med folk är mycket låg nuförtiden, och speciellt på en fredag när typ alla är ute för att handla till helgen! Dock är det höstmarknad i Avesta denna helg och centrum är fylld med knallar, och jag tänkte att fredagen till trots är det nog mindre folk idag än på lördag och söndag. Jag räknar iskallt med att människor vill skynda sig hem efter jobbet och hellre gå på marknaden på en ledig dag! Och jag tror att det var ett bra val! Visserligen var det rätt mycket folk, men det kunde definitivt varit värre!

Som vanligt när jag är på stan så träffar jag på massa människor jag känner! Idag träffade jag både kompisar, bekanta, ungarnas gamla lekisfröken och en kurskompis från kursen i Socialt företagande, förutom alla de knallar jag också pratade med! En runda i centrum som normalt skulle ta ca 15 minuter att gå tog idag ett par timmar! (Stackars Janne som får stå och vänta på mig hela tiden...!)

Vad kom jag hem med då? Jo ni, detta:
5 limpor; ekologiska och bakade med surdeg. Jag fick smakprov på alla sorterna och de var verkligen supergoda allihop, men dessa var de jag valde.

Och så köpte jag även dessa:
3 ekologiska téer med smakerna: Päron & Vanilj, Mango & Persika och Chai. De kommer bli goda alternativ till det ekologiska Earl Grey som jag dricker dagarna i ända sen jag gjorde mitt val att bara dricka ekologiska téer!

Nu blir det TV-soffan för resten av kvällen, för jag är helt slut efter dagens "äventyr"! Och mina stackars fötter... Ay Caramba! De gör ONT!! 

Anneli.

Inga kommentarer: