Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 28 oktober 2015

Work in progress

Work in progress... Pågående arbete... (Det låter mycket bättre på engelska...)

Ja, ni får ursäkta att det blir en del blogguppdateringar om min målarbok och färgläggningen av bilderna där... Men det är inte så vansinnigt mycket som händer i mitt liv just nu... Jag sover - mycket - och bara håller mig flytande typ... träffar några kompisar ibland, men är för det mesta bara hemma och... överlever...

Ni har väl hört talesättet: "Det hjärtat är fullt av talar munnen"? Det här är mer: "Det hjärtat är fullt av visar bloggen"! :P
Så, utan "further ado" som de säger på utrikiska, så kommer här samma delfinbild som i förra blogginlägget, fast nu lite mera färglagt:
Som jag tror att jag skrev i förra blogginlägget så är den här bilden på gränsen till vad jag klarar av på grund av att den är så detaljerad och "grillig". Men genom att låta bli att tänka på att hela bilden ska bli ifylld (vilket stressar mig enormt mycket, bara tanken!) så väljer jag ut en färgpenna och så duttar jag i lite här och lite där med samma penna tills jag tycker att just den färgen finns lite jämt fördelat över hela bilden, och sen byter jag färg och fortsätter på samma sätt. På så vis får jag inga krav på mig att bli färdig med nånting, utan kan sluta närsomhelst jag inte orkar mer!

Här kommer en närbild så ni bättre kan se hur detaljrik bilden är:
Lite pilligt va!?! Men med min lilla "strategi" som jag beskrev här ovan så tror jag nog att jag så småningom ska klara av att färglägga hela bilden! 
Fortsättning följer! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: