Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 6 augusti 2016

Finn fem fel

Vem har väl inte letat olikheter i bildleken "Finn fem fel" i diverse olika dags- och veckotidningar!?!
Jag har en variant på den leken:
"Finn ETT fel"!
Janne skulle plocka blåbär och begav sig iväg till närmsta skog med bärplockaren, men inte ett blåbär kom han hem med! Däremot med kantareller! Inte mig emot! Speciellt inte som han tog bilen och åkte iväg till en annan skog och plockade två fulla bärplockare med blåbär på bara en liten stund! :o) Så det blev både smörstekta kantareller till maten och blåbärspaj till efterrätt! Pajen blev inte fotograferad, för den slank fort som 17 ner i våra magar! Men jag kan intyga att den blev himmelskt god!

Och nu över till nånting helt annat: Igår försökte vi ju oss på att stämma trummorna, men det visade sig inte vara det lättaste! Var trumma för sig fick vi att låta ganska bra, men förhållandet dem emellan blev inte rätt...! Och det var svårt att veta vilken trumma som skulle stämmas ner och vilken som skulle stämmas upp för att det skulle bli bra! För precis som man blir "hemmablind" så blev vi nog "tondöva" eller vad jag ska kalla det. Det är som att man blir avtrubbad, och till slut vet man varken ut eller in! Men jag vill att trumsetet ska låta bra - annars är det inte roligt att spela! Så i värsta fall får vi lämna in trummorna till nån musikaffär som kan hjälpa oss att få fason på dem, för som det är nu så skulle jag inte tro att det är några problem att finna fem fel med hur de är stämda och låter...! :P

Men jag ska ut och provspela trummorna nu om en stund, så får jag höra om det låter lika fel idag som igår... i värsta fall låter de kanske värre... Det märker jag snart! :P 
Det gick iallafall bättre än vad jag befarat att komma ihåg de olika takterna jag lärde mig innan jag åkte till Stockholm, men riktigt rejält ringrostig var jag igår när jag spelade! Men det hoppas jag kunna förbättra inom mycket snar framtid, för nu drar jag och övar på att trumma, och håller tummarna för att de inte är så ostämda att jag inte står ut!

Anneli.

Inga kommentarer: