Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 1 augusti 2016

Minnenas allé del 4 - nu i stereo!

Det här blir sista blogginlägget i serien "Minnenas allé" för nu är det inte många dagar kvar innan jag åker hem till Avesta igen!

Genom åren har jag ju haft flera ställen jag kallat hemma, och första videosnutten som jag spelade in igår är från ett av mina första hem. När jag föddes på Södersjukhuset här i Stockholm en kall februarinatt för en halv evighet sen så bodde vi i Västberga, men jag var bara två år när vi flyttade till denna lägenhet i Bandhagen:
Som ni märkte var denna video i "stereo", d v s min bättre hälft; min tvillingsyster Rosali, var med mig och både ses och hörs i videon! :o)
Förresten så hade Rosali hittat en gammal adresslapp från våra år i Bandhagen, antagligen använd när vi som tonåringar åkte till Holland på ungdomsläger:
Nostalgi på hög nivå! :P

Sen drog vi vidare till Kallforsvägen - också i Bandhagen. Där bodde våran farmor, och där var vi ofta när vi var små. Självklart spelade jag in en liten videosnutt där också:
Men nu är det slut med mina nostalgitrippar. Iallafall för denna gång! På torsdag förmiddag åker jag hem till man, barn och katter! Och det ser jag faktiskt fram emot! Borta bra, men hemma bäst - det är så sant som det är sagt!

Den tid jag har kvar här i Hammarbyhöjden tänkte jag mest sitta och sticka och lyssna på musik. Mina fötter känns visserligen aningens bättre, men det kan bero på att jag har tagit det ganska lugnt på sistone... Men på onsdag måste jag bege mig in till stan, för då ska jag till "min" Homeopat Kari Kokko. Efter det blir det nog högläge och vila för fossingarna så att jag kan ta mig hem på torsdag! Men innan jag åker hem så hoppas jag att min äldsta son Rickard hittar hit så jag får pussa lite på honom! ♥ :o)

Anneli.

Inga kommentarer: