Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 2 augusti 2016

Knitmania - på längden och tvären!

Jag hade ju planerat att sticka en del de sista dagarna här i Stockholm, för nu orkar jag inte åka nånstans som jag inte måste! Men så är det ju dags att börja packa ihop alla mina saker som på nåt väldigt mystiskt sätt har spritt sig över lägenheten...! ;o) Och min äldsta son Rickard är på väg hit för att hälsa på idag, och imorgon ska jag ju till Homeopaten. Så det hinner kanske inte bli så mycket stickat som jag trodde...

Men jag tänkte iallafall att jag skulle visa er hur långt jag kommit på min blåa sjal som jag började på i fredags.
Idag har jag hittills inte stickat ett enda varv, och jag vet inte hur mycket stickning det kommer bli heller nu när sonen är på ingång...

Bara för att jag var så ivrig på att börja använda mina nya rundstickor så har jag frångått min princip att inte börja på en ny stickning förrän den jag höll på med innan är helt klar... Så parallellt med stickningen av sjalen försöker jag klämma in ork och tid att fästa alla trådar som blev på min "restgarnsdisktrasa". Av 24 garnändar har jag nu lyckats få mig till att fästa 6 stycken.
"Six down, eighteen to go"... *Suck* Det är sååå tråkigt...! Men det ska göras, och fäster jag en eller två garnändar lite då och då så blir den nog klar i sinom tid! :o)

Men som om inte det var nog, så har jag börjat sticka på ett lite "hemligt" projekt också! Men OM den blir tillräckligt fin så ska jag ge bort den i present, och jag vill inte riskera att den personen som isåfall ska få den ser bilder på den - speciellt inte innan jag vet om den verkligen kommer att bli färdig ens! Eller fin... Så jag kommer inte att lägga ut några bilder på den förrän den möjligtvis är helt klar och överlämnad till den som ska få den!

Så som ni förstår så kommer det stickas både på längden och tvären här framöver! Jag vet inte om min "disktras-era" är helt över... jag behöver ju se till att de jag redan har kommer till nya ägare först! Men OM det finns fler personer som vill ha bambudisktrasor än de jag redan har färdiga, så kan jag absolut tänka mig att köpa på mig mer bambugarn och sticka fler disktrasor. För jag behöver "no brainer-stickprojekt" även i framtiden skulle jag tro... Jag kan inte se mig själv som nån som stickar mer avancerade grejer... Stickning är ju egentligen inte min grej... eller...? Börjar det kanske bli det... på riktigt liksom?? Ja, time will tell! Bara för att jag har svårt att se/tro det just nu, så vet man aldrig vad som händer i framtiden! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: