Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 19 augusti 2016

Prat om väder och vind...

Men alltså... Är sommaren redan slut??
Jag vet inte hur det är där du bor, men här i Nyhyttan utanför Avesta så regnar det. Och när det inte regnar så har det på senaste tiden varit ganska mulet och kallt. Och jätteblåsigt! Och jag som längtade så efter att få sitta vid mitt lilla cafébord och äta eller fika...
Fotot taget alldeles nu, från vardagsrumsfönstret.

Ända sen jag kom hem från Stockholm för 2 veckor sen så har vädret till min stora sorg varit för kallt för att kunna sitta och njuta av mat eller fika på gräsmattan. :o(
Men nu har tydligen meteorologerna lovat sol och runt +20 grader några dagar framöver och jag hoppas verkligen att de har rätt! Jag är inte redo för höst än!

Som tur är har jag annat att sysselsätta mig med: Sticka, färglägga i målarboken, spela trummor och umgås med vänner för att nämna några favoritsysselsättningar. Och alldeles strax ska jag göra två av dessa! Första ska jag spela trummor och sen ska jag åka in till stan och träffa Adalet! :o) Så att... här har jag inte tid att sitta! Ha en bra dag kära bloggläsare - hur än vädret är där du bor!

Anneli.

2 kommentarer:

Maja sa...

Häftig header du har!

http://jaggerdigminmorgon.blogg.se

Anneli Sjögren sa...

Tack Maja!
Jag har tagit fotot på ett träd här i Avesta där jag bor, och en vän till mig har hjälpt mig att få fin struktur på det! Jag är mycket nöjd själv! :D