Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 21 augusti 2016

Prioriteringar - när tiden inte räcker till

Gaaaah! Jag har så mycket jag vill och behöver göra, men det känns som att ingenting blir gjort!
Visst, jag stickar lite ibland - det gör jag! Och spelar trummor. Men annars sitter jag mest vid datorn.

I över ett år har jag tänkt att jag ska köpa rosa sytråd, och i förra veckan gjorde jag äntligen det! Jag har nämligen ett par rosa överkast som jag ska sy om till kuddfodral till några kuddar jag köpte för att ha ute i Da House. Kuddarna köpte jag för mer än ett år sen...!

När jag ändå köpte tråd så passade jag också på att köpa muddtyg som jag ska ha till ett par byxor som är för korta och inte går att lägga ner. Så jag tänkte att jag ska sy på en mudd nertill för att få dem lite längre. Byxorna är såna här lite tunnare "mysbyxor" - faktiskt ett av de par jag köpte för att ha i Stockholm, vilket jag också hade. Men jag tyckte som sagt att de var för korta. (De fastnade på ett foto i det HÄR blogginlägget! Det är de byxorna som är vitt mönster på svart.)

Sen har jag böcker jag vill läsa (hoppas att jag ska orka läsa lite nu!!), bröd att baka, garn att sticka, vänner att umgås med och massa annat! Bland annat börjar stick- och språkcaféet här i Nyhyttan redan imorgon, och det vill jag väldigt gärna gå på! Men hur ska jag hinna eller orka? Jag sitter ju nästan bara här vid datorn...
Men så här långt har jag kommit på min sjal iallafall! :o)

Jag tänkte ett tag att jag kanske skulle sluta blogga på den här bloggen, men... nä, sluta... det känns så definitivt! Jag har ju bloggat här i ca 6½ år! Men; jag har kommit fram till att jag verkligen, verkligen behöver dra ner på tiden vid datorn, och det som mest stjäl min tid är facebook och den här bloggen. Så båda kommer att få mindre av min tid! Men vad bloggen gäller så tänkte jag försöka med att åtminstone uppdatera en gång i veckan, för släppa den helt är jag inte beredd att göra! Jag älskar ju att skriva!!
För att inte missa när jag gör en uppdatering här så får du gärna prenumerera på bloggen! Det finns några alternativ för det uppe i högermarginalen!

Men då är det som så att det här blir sista blogginlägget på ett litet tag. Men jag finns ju på facebook också - om än lite mindre! Men där kommer jag nog gå in en stund varje dag iallafall.

Önskar er alla en riktigt toppenvecka! Vi ses! Sen! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: