Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 17 augusti 2016

Spela trummor och måla bläckfisk

Nu har det gått ett par dagar som jag inte bloggat på... Mina dagar är för korta (och mina nätter "för långa"...)! Min dygnsrytm är fortfarande helt åt skogen!
I onsdags t ex gick jag upp kl 11.00 (hade sovit i 8 timmar då) och gick i princip och lade mig i badkaret det första jag gjorde. Varmt skönt vatten och hemgjort badsalt.... mmm... Självklart somnade jag och vaknade inte förrän vattnet börjat kallna. Tydligen behövde jag mer än 8 timmars sömn...
När jag äntligen kom ner i köket var klockan strax efter 15.00... Alltså... då har ju nästan hela dagen gått! Sen hade jag lite att göra så jag satte inte ens på min dator förrän framåt kvällen, och då tycker jag att det är för sent för att blogga... Vill helst skriva på dagen eller möjligtvis i undantagsfall tidigt på kvällen.

Igår klev jag också ur sängen vid 11-snåret, men tid till att blogga blev det inte! Janne och jag åkte in till stan för att uträtta några ärenden och när vi kom hem igen var det dags att laga middag och så hade även den dagen gått...

Jag har iallafall övat på att spela trummor varje dag! Det är en av de saker som jag gör allt för att få tid för, oavsett vad annat jag behöver göra!
Nu när det varit sommarlov så har Adrian och jag spelat tillsammans, d v s när jag spelar så är Adrian med och kommer med tips och råd, och visar mig hur jag ska göra, och när han spelar så brukar jag lyssna och se hur han gör. Men nu när skolan har börjat igen så kommer jag att få spela själv i veckorna (om jag inte väntar till sen eftermiddag när han kommit hem) och så får vi använda helgerna till lektionerna.

De senaste 2 - 3 dagarna har jag suttit och färglagt i min vuxenmålarbok medan Adrian spelat. När nu trummorna tillfälligt står ute i Da House så gäller det att passa på, eftersom det är där ute jag brukar sitta när jag målar!
Så här långt har jag hunnit på bläckfisken:
Den bilden är ett riktigt pillgöra att färglägga, så det går inte så fort precis...! Men sakta men säkert fylls bilden med massa olika färger, och snart är det "värsta" klart! :o)

Jag har även hunnit sticka lite mer på min blå sjal, men den kommer det en bild på en annan dag, för skillnaden mellan nu och fotot jag la ut i lördags är inte så stor.

Men apropå stickning... Jag kanske skulle göra några varv till... Det är så rogivande att ha bra musik i headsetet och stickningen i knäet... :o)

Anneli.

Inga kommentarer: