Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 7 februari 2014

Från peruk till mössa

Nu är jag hemma igen! Jag har haft det supertrevligt i Ludvika och Grangärde!

I onsdags åkte jag ju till Ludvika direkt efter jobbet för att se föreställningen/musikalen "När knoppar brister" med min kära tvillingsyster som självaste Karin Boye som ju var den som musikalen handlar om.
Jag är inte särskilt intresserad av poesi, och om Karin Boye vet jag egentligen ingenting, men när syrran går in i rollen som Karin vill jag ju gärna vara med och titta och framförallt lyssna! Rosali sjunger såå vackert - som en ängel!
Det var otroligt mycket text för Rosali att komma ihåg, både i långa monologer, dialoger och sångtexter! Jag är djupt imponerad av hennes prestation! Sångerna var förstås Karin Boyes tonsatta dikter, och Rosali spelade dessutom tvärflöjt i flera av låtarna!
På fotot här ovan ser ni Rosali tillsammans med Daniel Hammarstedt som hade två mindre roller i musikalen, och i bakgrunden sitter självaste tonsättaren och manusförfattaren Ole Saxe och ackompanjerar Rosalis vackra sång på piano. Och apropå vacker sång: Daniel kunde minsann sjunga han med! Vilken härlig röst!!
Ole hade även han en mindre roll på slutet av föreställningen. Han spelade en journalist som intervjuade Karin.

Efteråt var det kaffe med dopp och det smakade riktigt bra, särskilt med tanke på att jag inte hade ätit något sen frukosten vid 12-snåret..! :P
När vi kom hem till Rosali lite senare fick jag äntligen lite riktig mat! Ni kan tro att jag var hungrig!!

Dagen efter, d v s igår kom syrrans dotter med liten Didrik och Didriks pappa. Didrik har vuxit jättemycket sen sist! Och 3 månader har han blivit - precis idag! :D
Didrik tyckte inte om blixten! Jag tog ganska många kort och han blundar på alla! Så jag lovar - han är inte drogad!! ;-) Utom möjligtvis av sin mammas mjölk - han var ganska nytankad när jag tog kort på honom! :D
Bara för att ni ska få se hur mycket han faktiskt har vuxit så lägger jag ut fotot som togs på honom samma dag som de blev utskrivna från BB:
Observera att han har samma mössa på sig på båda bilderna, och jag tror inte att den har krympt!! :P Men det skiljer ca 2,4 kilo och drygt 2½ månader mellan bilderna! ♥

Nu ska jag ta och göra kväll och försöka få en god natts sömn så att jag orkar fira min födelsedag imorgon!

Happy birthday to me!! ;-) Och Happy birthday to Rosali!! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: